نمایش 1–36 از 76 نتیجه

انجمن قتل پنجشنبه ها

۲۰۲,۳۹۶ تومان

انجمن قتل پنجشنبه ها آمیخته­‌ای از دسیسه، شوخی و ترحم است. در این داستان، علاوه بر روایت پر راز و رمز قتل و جنایت، با غم ­‌ها، افسوس‌­ها و مشکلات سالخوردگی هم آشنا می‌شویم. هریک از اعضای باشگاه، همسر، فرزند، شغل یا سلامتی­شان را از دست داده‌ اند اما همین از دست دادن­‌ هاست که روابط میان آنها را مستحکم‌ تر می‌کند.

در یک روستای آرام و خلوت، چهار دوست هر هفته جمع می شوند تا در مورد جنایت های حل نشده صحبت کنند؛ آن ها نام خود را انجمن قتل پنجشنبه ها گذاشته اند. وقتی جسد یکی از اهالی روستا به همراه عکسی اسرارآمیز در کنارش پیدا می شود، اعضای انجمن درمی یابند که اولین پرونده ی واقعی خود را به دست آورده اند. اما با افزایش تعداد جسدها، آیا اعضای این گروه غیرمعمول اما دوست داشتنی می توانند قبل از این که بیش از اندازه دیر شود، قاتل را دستگیر کنند؟

جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند

۲۲۲,۰۰۷ تومان

کتاب جایی که خرچنگ ها آواز می خوانند داستانی معمایی در مورد دختری به نام کیا کلارک است که از سوی خانواده‌اش در کودکی طرد می‌شود و پس از آن تنها با پدرش در جنگل زندگی می‌کند. این دختر از زمان سه‌ سالگی به بعد در دل طبیعت بکر کارولینای شمالی، با پدر بداخلاقش زندگی می‌کند. این دختر توانا و باهوش که لقب دختر مردابی می‌گیرد طی سال‌ها زندگی در جنگل و طبیعت، انزوا را تجربه می‌کند و متفاوت از همه‌ی هم‌ سن‌ هایش کودکی‌اش را می‌گذراند. این دختر در پی اتفاقی ناگوار برای یکی از شهروندان آن منطقه مظنون پرونده‌ای جنایی می‌شود. جسد چیس اندروز در سال 1969 کشف می‌شود و اهالی شهر فوراً به کیا کلارک شک می‌کنند. این دختر ناگهان وارد ماجرایی معمایی و جنایی می‌ شود و با آدم‌ های شهرنشین روبه‌رو می‌ شود.

خانه پیش از تاریکی

۱۷۶,۸۱۴ تومان

خانه پیش از تاریکی چهارمین رمان ژانر معمایی رایلی ساجر، داستان مگی هولت دختری است که 25 سال پیش زمانی که فقط 5 سال داشت با پدر و مادرش به سرای بانبری نقل مکان کرد. اتفاقاتی که در این عمارت ویکتوریایی که در جنگل‌های ورمانت واقع بود، به وقوع پیوست، این خانواده را بر آن داشت که پس از تنها 20 روز مجبور به فرار از آن خانه شوند. طولی نکشید که پدر مگی کتابی به نام خانه‌ی وحشت منتشر کرد و در آن از وقایعی مرموز و ماوراءطبیعی که در آن خانه برایشان رخ داد سخن گفت.

مگی که اینک در 30 سالگی خود به سر می‌برد چیزی از خاطرات 5 سالگی‌اش به یاد ندارد. از طرفی هم حرف‌های پدرش در کتاب را دروغ می‌انگارد چون اعتقادی به مسائل ماوراءالطبیعه ندارد. او بارها  و بارها از والدینش خواسته تا حقیقت را به او بگویند اما جواب قانع کننده‌ای نگرفته. حالا که پدرش فوت کرده و او وارث سرای بانبری شده، در سر دارد تا بعد از 25 سال به آن‌جا برگردد تا ضمن تعمیر خانه و آماده‌سازی‌اش برای فروش، دلیل اصلی فرار خانواده‌اش از آن خانه را کشف کند…

خوب مثل مرده ها

۲۴۷,۵۴۰ تومان

چه کسی دنبالت می‌گردد اگر این بار تو کسی باشی که ناپدید می شود؟ این یک پیام تهدیدآمیز است که بارها برای کارآگاه پیپ شخصیت اصلی کتاب خوب مثل مرده ها، ارسال می‌شود. هالی جکسون در این رمان که رکورد فروش نیویورک‌ تایمز را از آن خود کرده، ماجرای دو رمان‌ قبلی خود را به شکل هیجان‌ انگیزی ادامه داده است؛ با این تفاوت که این بار پیپ تنهاست و برای اینکه خودش قربانی بعدی پرونده نباشد، باید نقشه‌ای اساسی طراحی کند…

دختری که رهایش کردی

۲۳۶,۶۱۰ تومان

رمان دختری که رهایش کردی، درباره‌ی زندگی دو زن با بعضی خصوصیات مشابه است که یکی از آن‌ها با نام سوفی که مجبور می‌شود در زمان دوری شوهرش و در زمان اشغال فرانسه از خانواده‌اش در مقابل نازی‌ها مراقبت کند و زن دیگر به نام لیو در لندن زندگی می‌کند. سوفی در جریان جنگ جهانی اول با همسرش که هنرمند بوده است، خداحافظی می‌کند و او به میدان جنگ می‌رود. زمانی که فرانسه به دست نازی‌ها اشغال می‌شود، تصویری که ادوارد از چهره‌ی همسرش سوفی کشیده است به دست یکی از سربازان آلمانی می‌افتد و توجه او را جلب می‌کند. در بحبوحه‌ی این اتفاقات، سوفی تمام سعی خود را می‌کند تا بتواند بار دیگر همسرش را ببیند.

در آمریکا

۲۱۵,۳۲۵ تومان

کشوری با تاریخ رسمی هزارساله که با شش کشور مرز دارد، تاریخش با اشغال و آوارگی و مهاجرت عجین شده، همان‌طور که با نخبگان و توابغ بی‌بدیل هنر و ادبیات. لهستان، کشوری‌ ست که همواره میلیون‌ها عاشق داشته که جایی در وطن عزیزشان نداشته‌اند و عشق عظیم و بی‌ پایانشان به وطن ازدست‌ رفته‌ شان را با خود برده‌اند به هرجا که مأمن امنی بوده‌ است. لهستانی‌های مهاجر گریزان از جنگ و نکبت اشغال، قرن‌هاست این سو و آن‌سو رفته‌اند؛ فرانسه، آلمان، بریتانیا، ایران، آمریکا و … همگی وطن دوم آن‌ها شده‌اند و ناباورانه، تأثیر آن‌ها بر فرهنگ مقصد، بیش ‌از تأثیر آن فرهنگ بر آن‌ها بوده‌ است! رمان در آمریکا روایت «سوزان سونتاگ» از موج مهاجرت لهستانی‌ها در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم است که مردمان بسیاری از لهستان تحت اشغال ارتش تزار، برای یافتن جایی دیگر که زندگی و آرامش را ارمغان دهد، به آمریکا پناه بردند.

درمان شوپنهاور

۲۳۶,۵۱۱ تومان

کتاب درمان شوپنهاور از زبان سوم شخص روایت می‌شود و دغدغه‌های ذهنی قهرمان‌های داستان، فیلیپ و جولیوس را به چالش می‌کشد. فیلیپ فردی منزوی که عقاید «شوپنهاور» را قبول دارد در واقع همان فلسفه‌دان بزرگ آلمانی، «آرتور شوپنهاور» است. فیلسوف مطرح و بدبینی که درباره‌ی انزوا گفته است: «مردی که بتواند یک‌بار برای همیشه از رابطه با شمار زیادی از آدمیان بپرهیزد، مرد خوشبختی‌ ست.»

در این کتاب خصوصیات اخلاقی، ویژگی‌های فردی و نظریه‌های «شوپنهاور» در قالب شخصیت فیلیپ و گفته‌های راوی بیان می‌شود. یالوم در بستر این روایتِ داستانی، دغدغه‌های همیشگی جوامع بشری مثل مواجهه‌ی انسان با خود و اجتماع و مرگ، تمایل به انزوا، و تاثیر روابط اجتماعی روی انسان‌ و طرف مقابل را طرح می‌کند.

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

۲۵۹,۱۳۲ تومان

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب اولین کتاب هالی جکسون، نویسندهٔ جوان بریتانیایی است.داستان این کتاب معمایی پرهیجان و جذاب است که افراد زیادی را در گروه‌های سنی مختلف به خود جلب کرده است.پنج سال پیش، دختری به نام آندی بل به قتل رسیده. پلیس باور دارد که سال سینگ این کار را کرده است. همهٔ مردم شهر همین باور را دارند. پرونده بسته شده است.اما پیپا فیتز آموبی که در همین شهر کوچک که قتل در آن اتفاق افتاده بزرگ شده از این موضوع مطمئن نیست. او این پرونده را به‌عنوان موضوع پروژهٔ سال آخر مدرسه‌اش انتخاب می‌کند و شروع به پرده برداشتن از رازهایی می‌کند که فردی در شهر می‌خواهد پنهان بمانند.

سه دختر حوا

۲۶۸,۹۴۳ تومان

رمان سه دختر حوا روایتگر داستان سه دختر با نام های پری از ترکیه، مونا از آمریکا و شیرین از ایران با ویژگی های منحصر به فرد است. دختری مومن، دختر گناهکار و دختری سر در گم که همگی به جذابیت های داستان افزوده اند.

این کتاب در زمان حال می‌گذرد و به نوعی بیان‌گر چالش های زنان و دختران شرقی امروزی است. داستان زندگی زنی که میان عشق و باورهایش قرار گرفته، باورهایی که نمی داند کدامشان درست و کدامشان غلط است. جستجوی او برای درک مفهوم زندگی و عشق او را به ورطه های تازه و ماجراهای گوناگون می کشاند..

شافاک بازگو کننده‌ی مشکلات زنان است، زیرا در جامعه هر سیاستی ظالمانه و مستبدانه‌ای اجرا شود اولین گروه آسیب‌پذیر زنان هستند و به شدت زندگی شخصی‌ شان تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

فهرست مهمانان

۱۸۷,۳۴۸ تومان

فهرست مهمانان دومین رمان جنایی لوسی فولی است.موضوع کتاب پیدا شدن جسدی در شب عروسی است که تصورش، هرکسی را به فکر فرو می برد.

در جزیره‌ای نزدیک ساحل بادخیز ایرلند، مهمانان دور هم جمع می‌شوند تا آغاز زندگی مشترک دو نفر را جشن بگیرند.در میانه ی مراسم  ناگهان چراغ ها خاموش می شوند، صدای جیغی به گوش می رسد، تاریکی مطلق همه جا را فراگرفته و با روشن شدن دوباره ی آن ها، جسدی پیدا می شود.تک تک افراد حاضر، رازی را سینه حمل می کند. حسادت، اشتباه و جنایت.

قلعه حیوانات

۷۰,۵۳۷ تومان

رمان قلعه حیوانات در طول جنگ جهانی دوم نوشته و در سال ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر شد، ولی اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی به شهرت رسید. کتاب که در ۱۰ فصل نوشته شده روایتی از گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود اداره مزرعه را به دست بگیرند و برابری و رفاه را در جامعه خود برقرار کنند. ریاست این جنبش را گروهی از خوک‌ ها به‌ دست دارند، ولی پس از مدتی این گروه جدید نیز به زعامت خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند و سر هر کس را اندیشه متفاوتی دارد به سنگ می‌کوبند.

کتاب آپارتمان پاریس

۲۱۷,۴۴۴ تومان

کتاب آپارتمان پاریس جدیدترین اثر لوسی فولی است.داستان با ناپدید شدن یکباره‌ ی بن و تلاش جس برای یافتن او شکل می‌گیرد، اما مشکل اینجاست که ساکنان آپارتمان بن که همه از یک خانواده هستند، از پاسخ دادن به سوالات جس درباره‌ی گم شدن برادرش سر باز می‌زنند. جس باور دارد که آن‌ها رازی را مخفی می‌کنند، اما نمی‌داند چطور باید از حقیقت ماجرا سر در بیاورد. تا آنکه بالاخره یکی از همکاران جس به نگرانی او بها می‌دهد و به‌ مرور رازها برملا می‌شوند. حالا جس که برای فراموش کردن گذشته‌ی خود به پاریس آمده بود، وارد ماجرایی شده که به آینده‌ی برادرش بن، گره خورده است.

کتاب آتش و خون دوجلدی

۱۳۶,۲۳۴ تومان

کتاب آتش و خون ،تاریخچه ای از خاندان تارگرین را با جزئیات تمام به تصویر می کشد و حقایقی قابل توجه را پیرامون این خاندان و آن چه که بر آن ها گذشته برملا می سازد.

قرن ها پیش از وقایع بازی تاج و تخت خاندانی قدرتمند بر روی تخت آهنی نشسته بودند. خاندان تارگرین یکی از خاندان های نجیب زاده از نژاد والریا بودند که توانستند از نابودی والریا نجات یابند. آنان سال ها در جزیره دراگون استون زندگی می کردند تا این که “اگان تارگرین” و خواهرانش “رینیس” و “ویسنیا” سوار بر اژدهایانشان هفت پادشاهی را به زانو در آورده و کل وستروس را فتح نمودند. این خاندان قدرتمند به مدت سیصد سال بر روی تخت آهنی نشستند.

کتاب اتاق

۱۶۱,۷۶۶ تومان

کتاب اتاق داستان مادر و کودکی است که سال‌ها در یک اتاق کوچک در دل خانه‌ای دورافتاده زندانی شده‌اند.راوی داستان یک کودک ۵ساله به نام جک است که در اتاق به دنیا آمده و هیچ تصوری از دنیای بیرون از اتاق ندارد. همه‌چیز را در مقیاس اتاق می‌سنجد و چیزی غیر از آنچه تاکنون دیده نمی‌پذیرد. جک با مادرش در اتاق زندگی می‌کند. پیش از زندانی‌ شدن در این اتاق، مادر زندگیِ واقعی در جامعه را تجربه کرده است. اما جک تجربه‌ای مستقیم و بی‌واسطه از لمس دنیای واقعی ندارد. تصاویر ذهنی و جهان این کودک در همان چیزهایی خلاصه می‌شود که در اتاق دیده یا از زبان مادر شنیده است.

داستان زندگی این مادر و فرزند و آزار و اذیت و شکنجه‌های روحی و جسمی‌ ای که مادر در این اتاق متحمل شده بسیار دردناک و خواندنی است. شخصیت منفی داستان هم «نیک پیر» است. او این مادر و کودک را در اتاق زندانی کرده و خودش، بیرون از اتاق و در دنیای واقعی، درست همانند یک فرد معمولی کار می‌کند و روزگار می‌گذراند.

کتاب اگر او با من بود (زبان اصلی)

۱۴۸,۹۹۵ تومان

کتاب اگر او با من بود (if he had been with me) رمانی تأمل برانگیز نوشته لورا نولین است که به پویایی های پیچیده دوستی، عشق و تأثیر انتخاب ها بر زندگی ما می پردازد. این کتاب که در سال 2012 منتشر شد، زندگی دو دوست دوران کودکی، پاییز و فینی را دنبال می‌کند که در چالش‌های بزرگ‌شدن، انتخاب‌ها و برخورد با عواقب آن انتخاب‌ها پیش می‌روند.

این کتاب از طریق روایتی صمیمانه و شخصیت‌های مرتبط، به خوانندگان نگاهی اجمالی به تأثیر عمیق زمان‌بندی، تصمیم‌گیری‌ها و پیوندهای پایداری که زندگی ما را شکل می‌دهند، ارائه می‌کند. به ما یادآوری می‌کند که حتی در مواجهه با مصیبت، قدرت دوستی و استحکام روح انسانی می‌تواند منجر به لحظات غیرمنتظره رشد و خودیابی شود.

کتاب بادام وون پیونگ سون

۹۱,۴۷۶ تومان

کتاب بادام وون پیونگ سون از آثار داستانی ادبیات کره است. شخصیت اصلی کتاب پسری به نام یون است که با یک بیماری مغزی به نام «آلکسی تایمیا» به دنیا آمده. این بیماری به شکلی است که برای افراد مبتلا به آن بروز احساساتی مانند ترس یا خشم سخت است. در شب سالگرد تولد 16 سالگی یون اتفاقی برای او پیش می آید. گون نوجوان مشکل داری است که به مدرسه ی آنها می آید و با آمدن او همه چیز برای یون رنگ دیگری می گیرد؛ دنیای او در هم می شکند، پیوندی جذاب میان آن دو شکل می گیرد و زندگی جدیدی برای یون آغاز می شود که او را به قهرمانی مبدل می سازد که هرگز فکرش را نمی کرد.

کتاب بادبادک باز

۱۵۴,۴۴۰ تومان

کتاب بادبادک باز ماجرای بین دو دوست به نام‌ های امیر و حسن است. امیر و حسن هردو باهم بزرگ شده‌اند و رشد یا‌فته‌اند. امیر پسر یک ارباب است ولی حسن پسر خدمتکاری است که در خانه پدر امیر کار می‌کرد. حسن یک انسان پاک و ساده بود که با تمام وجودش خود را فدای امیر کرد. در جای جای داستان دردی که در زندگی حسن خفته کاملا قابل لمس است، به‌ طوری که با خواندن داستان محال است بغض تمام وجودتان را نگیرد.

امیر یک نویسنده‌ی اهل افغانستان ساکن کالیفرنیا است که برای نجات یک بچه راهی افغانستان می‌شود؛ افغانستانی که به خاطر طالبان یکی از سخت‌ترین دوران تاریخ چند هزار ساله‌اش را سپری می‌کند و به بهانه‌ی این سفر امیر شروع به تعریف داستان زندگی‌اش می‌کند.

کتاب بازمانده روز

۲۳۷,۶۰۰ تومان

کتاب بازمانده روز داستان آقای استیونز سرپیش‌ خدمتی انگلیسی است که زندگی خود را وقف خدمت وفادارانه به لرد دارلینگتون کرده‌ است. داستان با رسیدن نامه‌ای از یک همکار قدیمی شروع می‌شود. در این نامه خانم کنتن از زندگی زناشویی خود می‌گوید که استیونز آن را حمل بر نارضایتی او از ازدواجش می‌کند. همزمان با رسیدن نامه موقعیتی برای استیونز پیش می‌آید که بتواند به بهانه تحقیق دربارهٔ استخدام مجدد خانم کنتن، دوباره برگردد سراغ رابطه‌ای که زمانی آن را بسیار دوست می‌ داشته‌ است. ارباب جدید خانه، آمریکایی ثروتمندی به نام فارادی او را تشویق می‌کند که ماشین را بردارد و برود به مرخصی‌ای که بی‌شک استحقاقش را دارد.این سفر فرصتی می‌شود برای استیونز که وفاداری تزلزل‌ ناپذیرش به لرد دالینگتون، معنای و مفهوم «تشخص» و حتی رابطه خودش با پدرش را مورد بازاندیشی قرار دهد. دست آخر، استیونز مجبور می‌شود که به مفهوم واقعی رابطه‌اش با خانم کنتن بیندیشد.

کتاب بخشنده ستارگان

۱۶۹,۲۹۰ تومان

کتاب بخشنده ستارگان داستان چند زن است که با هم عهد می‌بندند تا به مردمی که تا به حال کتاب نخوانده‌اند، کتاب برسانند و آن‌ها را با دنیایی ناشناخته آشنا کنند. زنانی که متفاوت فکر می‌کنند و در تلاشند تا در یک اقدام دسته‌جمعی این تفاوت فکری را به نمایش بگذارند.آنها مطمئنند این کار آن‌ها، دانش و بینشی تازه برایشان به همراه می‌آورد و کمک می‌کند تا جامعه با قدرت و امیدواری گام بردارد. آن‌ها به کتاب‌ داری در کنتاکی ملحق می‌شوند و تیمشان شروع به کار می‌کند. در این میان ماجراهایی برای هرکدام اتفاق می‌افتد و در کنارش، عشق نیز در دلشان جوانه می‌زند.

کتاب بیگانه

۵۱,۹۷۵ تومان

آلبر کامو در مقدمه ای بر کتاب بیگانه می نویسد: دیرگاهی است که من رمان بیگانه را در یک جمله که گمان نمی کنم زیاد خلاف عرف باشد، خلاصه کرده ام: “در جامعه ما هر کس که در تدفین مادر نگرید، خطر اعدام تهدیدش می کند.”
قهرمان این داستان از آن رو محکوم به اعدام شد که در بازی معهود مشارکت نداشت. در این معنی از جامعه خود بیگانه است و از متن برکنار.
هر نویسنده ای در متنی که می نویسد قصد دارد در جایی از داستانش مخاطب را به یک معنا غافلگیر کند و پتک را بر سرش فرود آرد. مرسو بعد از شنیدن خبر مرگ مادرش دچار بهت می شود. اما بهت او متفاوت است، او از این جهت تعجب می کند که چرا با شنیدن این خبر ناراحت نشده؟
کامو معتقد است دیگر قلابی به آسمان نیست تا معنایی از آن بگیریم. زندگی تکراری پوچ و تلاشی بیهوده است و معنایی جز جریان یافتن ندارد. اما باید همچنان استوار ایستاد و این تلاش بیهوده را انجام داد.

کتاب بینایی ترجمه اسدالله امرایی

۲۰۵,۴۲۵ تومان

داستان بینایی از یک روز بارانی در یک حوزه اخذ رأی در پایتختی بی‌نام آغاز می‌شود. از شدت باران کسی بیرون نیامده و در حوزه پرنده پر نمی‌زند. بعدازظهر است و هنوز هیچ‌کس برای دادن رأی به حوزه نیامده است. مسئولین حوزه با نگرانی به افراد خانواده و بستگانشان تلفن می‌زنند و از آن‌ها می‌خواهند تنور انتخابات را گرم کنند، گویا کسی قصد رأی دادن ندارد، اما ساعت چهار به ناگاه حوزه اخذ رأی شلوغ می‌شود. مردم، مصمم و شتابان می‌آیند و رأی خود را به صندوق می‌ریزند. فردای آن روز شمارش آرا آغاز می‌گردد. نتیجه باورکردنی نیست. بیشتر مردم رأی سفید به داخل صندوق ریخته‌اند و احزاب تنها مقدار کمی از آرا را از آنِ خود کرده‌اند. هفتاد درصد آرا سفید است. مردم با رأی سفید شورش کرده‌اند. آیا این رأی سفید با کوری ارتباطی دارد؟

کتاب پس از تو

۲۴۶,۵۱۰ تومان

در اواخر کتاب من پیش از تو، لوئیزا کلارک به کلی عاشق ویل شده بود. کتاب پس از تو به داستان زندگی لو بعد از اینکه ویل آن تصمیم مهم و حیاتی را می‌گیرد اشاره می‌کند.

لوئیزا بعد از آن اتفاق مهم ، اکنون به لندن آمده است و در آپارتمانی زندگی می‌کند که با پول ویل خریده است. پولی که ویل برای او گذاشته بود تا زندگی خود را تغییر دهد. تا شاید باعث شود لو به شیوه‌ای متفاوت زندگی کند، شیوه‌ای که ویل سعی کرده بود به لو یاد دهد.

لو در کافه فرودگاه مشغول به کار شده و مدام درگیر خاطرات ویل است، در ذهن خود با او گفتگو می‌کند و هنوز آن زندگی را که ویل از او خواسته بود در پیش نگرفته است. هنوز در حال هضم آن اتفاق است و احساس می‌کند توانایی ادامه زندگی را ندارد.

کتاب پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت

۲۰۶,۹۱۰ تومان

کتاب پیرزنی که تمام قوانین را زیر پا گذاشت درباره ی پنج آدم هفتاد سال به بالاست که از نحوه ی برخورد جامعه با افراد مسن به ستوه آمده اند. بنابراین آسایشگاه شان را با این فکر ترک می کنند که به عنوان سارق مشغول به کار شوند چرا که به عقیده ی آنها شرایط زندانی ها در زندان به مراتب بهتر از سالمندان در آسایشگاه هاست.

آن‌ها تا قبل از فرار از خانه سالمندان، اعتراضاتی نیز نسبت به نحوه مدیریت آنجا می‌کنند؛ اما سرانجام، آن‌ها نقشه‌ای عجیب و جذاب برای فرار طراحی می‌کنند و در ادامه ماجراهای خنده‌دار، سرگرم‌کننده و پلیسی‌ای را رقم می‌زنند…

کتاب پیش از آن که بخوابم

۱۲۹,۶۹۰ تومان

کتاب پیش از آن که بخوابم داستان زنی به نام کریستین است که دچار آلزایمر شده است و هیچ‌چیز را به یاد نمی‌آورد. او هر بار که می‌خوابد و خوابش اندکی عمیق می‌شود، حافظه‌اش به‌کلی پاک می‌شود. زندگی برای این زن که تا قبل از این اتفاق نویسنده بوده هر روز صبح از نو، با فضاها و حس‌های ناشناخته‌ای که او را در برگرفته‌ اند، آغاز می‌شود.کریستین هر شب یادداشت‌ هایی از خودش به‌ جا می‌گذارد تا روز بعد بتواند به کمک آن‌ها زندگی‌ اش را به یاد آورد.

نویسنده بیان میکند فکر و ایده اصلی این رمان، از ماجرای مردی به نام هنری مولایسون شکل گرفته است. این مرد در ۲۷ سالگی و بعد از یک عمل جراحی دچار فراموشی شده است. هنری مولایسون حدود ۸۲ سال عمر کرد، اما هرگز نتوانست خاطره جدیدی برای خودش بسازد. این تصویر و این روایت واقعی برایم تکان دهنده بود. تلاش کردم که تصویر پیرمردی را در ذهنم مجسم کنم که هر روز خودش را درون آینه نگاه می کند و انتظار دارد مردی بیست و هفت ساله ببیند.

کتاب تاج دوقلوها

۲۱۷,۰۰۰ تومان

کتاب تاج دوقلوها درباره شاهزاده خانم های دوقلویی است که در بدو تولد از هم جدا شده اند. یکی به عنوان ولیعهد بزرگ شده و دیگری در کودکی به قصد ربودن خواهرش و سرقت تاج و انتقام قتل والدین تربیت شده است.

رن گرین راک همیشه می‌دانست که یک روزی جایگاه خواهرش را در قصر تصاحب می‌کند. او که از بدو تولد برای بازگشت به محل قتل والدینش و غصب تاج و تخت آموزش دیده است، برای به قدرت رسیدن و محافظت از جامعه جادوگرانی که دوستش دارد، حاضر است دست به هر کاری بزند. البته اگر نگهبان قصر آنقدر جذاب نبود و قدرت جادوی بی پروای او طبق معمول برایش دردسر درست نمی‌کرد…

کتاب جاذبه ی میان ما

۱۴۹,۷۲۸ تومان

کتاب جاذبه ی میان ما داستان دختری به نام لوسی است. او کوچک‌ترین دختر خانواده‌ است که در دوران کودکی مادرش را از دست داده‌ است.  او سرزنده و پر شور است و همیشه توی حرف‌هایش طنز و شوخی موج می‌زند. مادر، یک قلب را برای او به یادگار گذاشته است. گردن آویزی به شکل قلب که از کودکی همراه لوسی است و دختر افتخار می‌کند که یادگار او قلب مادرش است.

لوسی با مردی به نام گراهام ازدواج کرده است. گراهام مانند پدرش یک نویسنده‌ی معروف است. لوسی و گراهام زندگی‌ای منظم و آرام دارند؛ زندگی‌ای که هیچ عشقی در آن نیست!

این دو نفر برای هم ساخته نشده‌اند. آن‌ها مانند یک ساعت دیواری، دقیق و بانظم کنار همدیگر زندگی‌شان را می‌کنند؛ بدون آنکه عاطفه‌ای میانشان باشد. اتفاقی رخ می‌دهد که زندگی منظم آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

کتاب جاناتان مرغ دریایی

۱۱۸,۸۰۰ تومان

در بخشی از کتاب جاناتان مرغ دریایی می خوانیم رخدادها چگونه می‌بایست ناگاهان در پندار کسی شکل بگیرد؟ بی‌تردید هر نویسنده دست‌پرورده و مخلوق خود را دوست می‌دارد و بر این یقین پای می‌فشرد که راز و رمز، بخشی از جادوست و در این‌ باره نیز به هیچ شرح و بیانی نیاز نیست.

پندارها، از دیرباز با آدمی همراه بوده؛ پیوسته در گوشِ روان به پچپچه سخن گفته و آرام و سبکبال از جهانی روشن و نرم، و آفریدگانی حرف می‌زند که با اندوه، شادی‌ها، پیروزی‌ها و نامردی‌ ها آنجا حضور دارند.

او حداقل با خودش صاف و صادق بود و از چنان شجاعتی برخوردار که با واقعیتِ بی‌معنا بودنِ زندگی رویاروی شود.

کتاب جزیره ی درختان گمشده

۲۲۱,۹۵۸ تومان

کتاب جزیره ی درختان گمشده در مورد زوجی قبرسی – ترک است که عشق خود را در زمان جنگ داخلی قبرس در جزیره‌ای در نیکوزیا آغاز می‌کنند و در نتیجه جدایی بین بخش ترک‌ نشین و یونانی‌ نشین و اختلاف مذهبی و زبانی بین این دو بخش، مجبور به جدایی از هم می‌شوند.

الیف شافاک این کتاب، که بسیاری آن را بهترین اثر او دانسته‌اند، از عشق و اندوه و از ریشه‌ها می‌گوید. این رمان از جمله کتاب‌ های منتخب سایت آمازون است.

فضای کتاب درعین‌حال که به ناآرامی‌ها و مسائل تاریخی سیاسی قبرس می‌پردازد و نگرانی‌ها و تیرگی‌های آن سال‌ها را به‌خوبی به تصویر می‌کشد، روایتی عاشقانه را نیز در خود گنجانده که شیرینی خود را دارد.

 

کتاب جنایت و مکافات نشر نگاه

۳۷۵,۲۰۰ تومان

کتاب جنایت و مکافات نشر نگاه اثر فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی است که با ترجمه اصغر رستگار چاپ شده است.

این کتاب داستان زندگی راسکولینکف، دانشجوی فقیر و پریشان احوالی را روایت می‌کند که به دلیل تنگدستی و تحت تاثیر فلسفه‌ی نادرست، مرتکب قتل یک زن رباخوار می‌شود. پس از قتل، راسکولینکف دچار عذاب وجدان و پریشانی روحی می‌شود و در نهایت به جرم خود اعتراف می‌کند.

جنایت و مکافات یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین آثار داستایوفسکی و از شاهکارهای ادبیات جهان به حساب می‌آید.

رستگار در ترجمه خود، به ظرافت‌های زبانی و لحن داستایوفسکی توجه ویژه‌ای داشته و به خوبی توانسته است مفاهیم عمیق فلسفی و روان‌شناختی رمان را به فارسی منتقل کند.

کتاب خاطرات یک دیوانه و داستان های دیگر برج

۱۸۸,۱۰۰ تومان

سیزده داستان کتاب خاطرات یک دیوانه، نمودی دقیق از دستاورد بزرگی‌ ست که نوشتن به سبک فلوبر را نمایندگی می‌کنند؛ همه‌ی آن جهان عظیم و دقیق با جزئیات روان‌شناختی شخصیت‌ها در سپهر ورای تصوری که هنرمندانه، تاریخ و فلسفه را از چشم‌انداز اجتماع انسانی روایت می‌کنند، آن‌ هم با تزریق دقیقشان به لایه‌های مختلف داستان‌ها.

گوستاو فلوبر، نابغه‌ ای‌ ست مغروق در نبوغ خویش که بی‌وقفه می‌نوشت ولی سرحدات کمال گرایی جنون‌ آمیزش موجب می‌شد که نوشته‌هایش نسبت به هم‌ عصرانش کم‌تر و گزیده‌ تر باشد. دقت در جزئیات، انتخاب تک‌ تک کلمه‌ های هر جمله بر مبنای لحن، آهنگ و بستر روان‌شناختی یا فلسفی، سیاسی، تاریخی و …، نوشته‌های او را چنان یگانه و یکه‌ تاز کرده که می‌توان گفت حتا تا همین امروز هم با نویسنده‌ای این‌چنین حساس و دقیق و سرشار از ایجاز روبرو نشده‌ایم.

کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد نشر مجازی

۱۹۵,۶۲۴ تومان

کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد حول محور تالیا، دختر جوانی است که در شهر زیر آب کالدلا زندگی می کند.تالیا در یک خانواده معمولی متولد شده است، اما دارای یک توانایی منحصر به فرد است: او می تواند برای موجودات زیر آب آواز بخواند، قدرتی که معمولاً برای کاست های بالا محفوظ است.

زندگی تالیا زمانی که پیامی مرموز را در یک بطری کشف می کند، تغییری دراماتیک پیدا می کند. این پیام او را در مسیری قرار می دهد تا حقایق پنهان در مورد اقیانوس، همه چیز قابل دانستن و رازهای تاریکی را که در زیر سطح پر زرق و برق شهر نهفته است، کشف کند. همانطور که تالیا عمیق تر در اسرار دنیای خود می کاود، خود را در شبکه خطرناکی از توطئه ها، مبارزات قدرت و عاشقانه های ممنوعه گرفتار می یابد.

دختری که به اعماق دریا افتاد نوشته اکسی اوه یک رمان تخیلی برای بزرگسالان جوان است که به دنیایی از جادو، رمز و راز و سلسله مراتب اجتماعی می پردازد. از نگاه قهرمان داستان، تالیا، خوانندگان به سفری برای کشف، خودتوانمندسازی و جستجوی حقیقت در قلمرویی زیر آب می روند.

کتاب در یک جنگل تاریک تاریک

۲۲۴,۹۶۸ تومان

کتاب در یک جنگل تاریک تاریک یک داستان جذاب و دلهره‌آور است. معمایی پیچیده و پر از جزئیات که مخاطب را به سفری هیجان‌انگیز می‌برد.

این میهمانی مانند دیدارهای معمولی آغاز می‌شود اما کم کم رنگ و بوی ماجرا تغییر می‌کند و اسرار تک تک شخصیت‌های داستان برملا می‌شود و لیونورا نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ او هم چیزهایی در گذشته‌ی خود دارد که نمی‌خواهد دیگران بدانند. البته این تنها بخش ترسناک ماجرا نیست، آن‌ها به مرور متوجه می‌شوند که تنها حاضران این خانه‌ی شیشه‌ای نیستند و کسی هم به قتل رسیده است.

کتاب دراکولا ادبیات کلاسیک

۲۴۱,۳۱۲ تومان

کتاب دراکولا با پررنگ‌ کردن نشانه‌های شکل‌گیری جهان مدرن به سندی مهم در بررسی اوضاع اجتماعی و فرهنگی آن دوران تبدیل شد. ازجمله حضور تأثیرگذار زنان در پیشرفت حقوق و جایگاه اجتماعی آن‌ها با توسل به دو شخصیت اصلی، لوسی و مینا. موفقیت مینا در پیشبرد اهداف اصلی داستان و حضور پررنگش در تغییر سرنوشت داستان نشان‌ دهنده‌ ی کم‌ رنگ‌ شدن دیدگاه سنتی نسبت به زنان قرن نوزدهم است. علاوه بر این‌ها، تأکید برام استوکر بر تنوع و پیشرفت علوم مختلفی است که بدون آن‌ها درک و دریافت وقایع غریب داستان امکان‌پذیر نبوده است. علم روان‌شناسی و شناخت ذهن انسان به یکی از کلید‌های حل معمای درام هولناک برام‌ استوکر تبدیل می‌شود.

کتاب راز بین دو نفر

۱۸۵,۸۴۳ تومان

کتاب راز بین دو نفر داستان جنایی جذابی از ماجراهایی است که در یک دهکده‌ی پر رمز و راز اتفاق می‌افتد. الری به دلایلی مجبور شده است برای زندگی نزد مادربزرگش به دهکده‌ی اکوریج بیاید.او می‌داند که اینجا، همان‌ جایی است که خاله‌ی جوان هفده‌ ساله‌ اش گم شد و اینجا همان‌ جایی است که پنج‌ سال پیش قتلی در آن اتفاق افتاد و یکی از برندگان مراسم رقص پایان سال مدرسه را از بین برد. اکنون الری با شرایطی که برایش به وجود می‌آید ناچار است به این شهر برود و با مادربزرگش که خیلی او را نمی‌شناسد، زندگی کند. هر چند شهر اکوریج در ظاهر زیبا به نظر می‌رسد با این حال اسراری در خود پنهان دارد. پیش از اینکه سال تحصیلی الری آغاز می‌شود، فردی به شکل‌های گوناگون ادعا می‌کند که در روزهای آینده قتلی رخ خواهد داد و پیوسته هشدار می‌دهد که مراسم رقص آن سال نیز به همان خطرناکی و وحشتناکی پنج سال قبل خواهد بود.

کتاب راز داوینچی

۲۴۴,۵۳۰ تومان

کتاب راز داوینچی در سال ۲۰۰۳ بازار را تسخیر کرد و فروشش حتی از مجموعه هری پاتر نیز پیشی گرفت. تا مه ۲۰۰۶، بیش از ۶۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده‌ است. این کتاب به ۴۴ زبان (از جمله فارسی) ترجمه شده‌ است.

این کتاب موضوع جنجال برانگیزی داشت و موجب به وجود آمدن مخالفت ها و انتقاد های بسیاری شد.همچنین این کتاب مورد نقد و بررسی های زیادی قرار گرفت.موضوع آن مخالفت زیادی را علیه کلیسای کاتولیک، واتیکان، پاپ و گروه مذهبی اپوس دئی نشان میدهد و از همین رو گروه‌های مختلف مسیحی و اسلامی علیه آن واکنش نشان داده‌اند.

کتاب رقص در مسلخ

۱۷۲,۳۰۰ تومان

رمان‌های جنایی نظیر کتاب رقص در مسلخ ، لارنس بلاک به همان اندازه که به شدت اعصاب را فشرده می‌کنند، هوشمندانه، جذاب و از نظر احساسی، پیچیده هستند. در این میان، سری ماجراهای متیو اسکادر، با تمام نقص‌هایی که این شخصیت به عنوان یک انسان اجتماعی اما باوجدان دارد، مورد توجه و احترام بیشتر خوانندگان قرار گرفته و به عنوان نمونه همین کتابی که در دست دارید؛ یک اثر هنری در قالب داستان جنایی است.

ثروت، موقعیت اجتماعی و قدرت هیچ فردی در ذهن مت اسکادر بالاتر از قانون و اخلاقیات نیست. این پلیس سابق و کارآگاه خصوصی فعلی که حتی مجوز کارش لغو شده، استخدام می‌شود تا ثابت کند ریچارد تورمن همسر ثروتمند و دوست‌داشتنی خود را به وحشیانه‌ترین شکل ممکن به قتل رسانده است. در طول سالیان رفته و در دنیایی متأثر از الکل اسکادر بخش‌هایی از روح خود را جا گذاشته است اما اکنون در هوشیاری کامل و دوری از الکل این کارآگاه واقعگرای ادبیات جنایی امروز جهان، پا به دنیایی تاریک و زیرزمینی در نیویورک می‌گذارد که زندگی انسان‌ها به راحتی خریدوفروش می‌شود…