معرفی کتاب

بهترین کتاب های موفقیت که باید خواند

بهترین کتاب های موفقیت که باید خواند

بسیاری از افراد موفق در پاسخ به اینکه ایده کسب‌وکار و یا انگیزه‌ای که موجب موفقیت و ثروتمند شدن آن‌ها از کجا آمده است و ریشه این موفقیت کجاست برخی از این کتاب‌ها را معرفی کرده‌اند و یا تجربیات خود را در قالب کتاب به چاپ رسانده‌اند.

قطعا مسیر موفقیت برای هر فرد مسیری منحصربه‌فرد و قابل تعمیم به بقیه افراد نیست ولی، خواندن کتاب‌های حوزه موفقیت و ثروت می‌تواند ذهن شما را برای موفقیت، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری آماده کند و مسیر موفقیت شما را ساده‌تر و کوتاه‌ تر کند.

كتاب پدر پولدار پدر بی پول

 

بهترین کتاب های موفقیت که باید خواند

نویسنده ی این کتاب معتقد است دلیل مشکلات اکثر مردم این است که سال‌ها در مدرسه درس خوانده‌ اند، اما هیچ چیز در مورد پول یاد نگرفته‌اند. وی می گوید: که مردم یاد می‌گیرند تا برای پول کار کنند، اما هرگز یاد نمی‌گیرند، کاری کنند تا پول برایشان کار کند.رابرت كیوساكی داستان دو پدر را در این كتاب ذكر می كند كه هریک با القاء نگرش خود به فرزندان باعث موفقیت يا عدم موفقیت آنان می شوند. در واقع نویسنده تلاش دارد نقش باورها و تربیت والدین در شكل گیری توانمندی های ما را متذكر شود.

اگر شمایی که کتاب پدر پولدار پدر بی پول را می‌خوانید باغبان یا سرایدار هستید یا حتی بیکارید باز هم می‌توانید به خودتان آموزش بدهید و به آن‌هایی که دوستشان دارد یاد بدهید تا از لحاظ مالی بتوانند از خودشان محافظت کنند. یادتان باشد که هوش مالی یک روند ذهنی است که طی آن ما می‌توانیم مشکلات مالی مان را حل کنیم.

کتاب جادوی فکر بزرگ

بهترین کتاب های موفقیت که باید خواند

شوارتز از ایمان بعنوان اصلی ترین پایه موفقیت نام می برد و آنرا بدین صورت تعریف می کند: ایمان یعنی اعتقاد به اینکه من از عهده این کار بر می آیم و همین فکر باعث می شود قدرت، مهارت و انرژی لازم برای حرکت را بدست آوریم. هرگاه باور داشته باشیم می توانیم کاری را انجام دهیم، روش انجام دادن آن پیدا می شود.

اگر می‌خواهید خود را برای کسب پیروزی آماده کنید، باید موضوع مورد مطالعه‌ی خود را مردم قرار دهید. برای این کار مردم را به دقت تمام زیر نظر بگیرید تا اصول و قوانین کسب موفقیت را کشف کنید و سپس، در زندگی خود به کار گیرید. حال بهتر است هرچه زودتر دست به کار شوید.

میزان پول در حساب‌های بانکی، میزان خوشحالی و میزان خشنودی از زندگی، به میزان تفکر شخصی بستگی دارد. موفقیت خرجی بر نمی‌دارد، بلکه هر قدم که به پیش برداشته شود؛ بهره‌ای نیز می‌بخشد و به همین خاطر شوارتز نام کتابش را جادوی فکر بزرگ نهاد.

کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید

بیندیشید و ثروتمند شوید

این کتاب صرفا درباره ثروت نیست و راه رسیدن به تمام خواسته ها را بیان می کند.

تاکنون نظیر این کتاب نوشته نشده است و شاید نوشته هم نشود موفقیت و راه رسیدن به استقلال مالی و ثروت و رسیدن به تعالی روحی و روانی با تلاش و تجربه های ثروتمندی به نام آقای کارنگی و هزاران ثروتمند دیگر به کمک آقای ناپلئون هیل به رشته تحریر در آمده است.

به راستی که اندیشیدن ثروت و دارایی ست، دارایی قدرتمندی که با هدف مشخص از اشتیاق تاکید می شود راه رسیدن به ثروت و سایر دارایی ها را به روی شما می گشاید. شما برای رسیدن به هدف خود باید ثابت و استوار باشید. باید آنقدر به هدف خود بچسبید بطوری که به یک وسواس دائمی تبدیل شود.

ناپلئون هیل با صرف بیش از ۲۰ سال از عمرش و مصاحبه با بیش از ۵۰۰ نفر از ثروتمندان و افراد موفق جهان از سال ۱۸۸۳ تا سال ۱۹۷۰ و بررسی زندگی آنها به مخرج مشترک موفقیت دست پیدا کرد و اصول موفقیت را در ۱۳ گام در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید توضیح می دهد که 3 گام اول آن بدین شرح است:

1- قدم اول آن است که شخص، خواسته ای کاملا مشخص و واضح داشته باشد، یعنی باید دقیقا بداند چه می خواهد.

2- قدم دوم آن است که برای رسیدن به خواسته اش، اشتیاق سوزان داشته باشد یا ایجاد کند به طوری که نسبت به خواسته خود وسواس فکری پیدا کند.

3- برای رسیدن به خواسته خود یک برنامه مشخص داشته باشد و در جهت رسیدن به آن اقدام و عمل موثر و مفید انجام دهد.

کتاب کیمیاگر

کیمیاگر| بوک یک

سانتیاگو جوانی است که با دیدن یک رویا بدنبال یافتن گنجی تا دور دستها می رود تا به آن دست یابد. در این راه با کیمیاگری آشنا می شود که او را در این راه یاری می کند.سانتیاگو از بچگی آرزوی دیدن دنیا را داشت. تا سن ۱۶ سالگی در صومعه آموزش می‌دید و پدر و مادرش علاقه داشتند او کشیش شود. سانتیاگو در نهایت تصمیم می‌گیرد کشیش شدن را رها کند و با خرید چند گوسفند به همه جا سفر کند.

پائلو نویسنده برزیلی با الهام از داستانهای ایرانی که در مثنوی نوشته شده، کتاب کیمیاگر را نوشته است. داستانها و حوادث تو در تو شما را وارد سیر خود شناس می کند تا دریابید که چگونه طلای درون را پیدا کنید و به گنج واقعی برسید. در صفحات انتهایی کتاب هنگامی که جوان خود را در همان کلیسایی که گوسفندان را رها کرده بود میابد، و در زیر درختی به گنج دست میابد، ناگهان تمام معادلات ما بهم می خورد و گویی در پستوی ذهن خود به حقایق دست یافته ایم.

کتاب از خوب به عالی

بوک یک

جیم کالینز از افراد موفق حوزه‌ی تجارت و بازار کار است که در بسیاری از شرکت‌های موفق در دنیا فعالیت کرده است. او تجربه‌های خودش را با استنادهای علمی در کتاب از خوب به عالی، چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌کنند و بعضی‌ های دیگر نه مطرح می‌کند. او راهکارهایی ارائه می‌کند تا ارزش یک مجموعه از متوسط به عالی‌ ارتقا پیدا کند.

ایده‌ال هر تاجر و کارآفرینی یافتن شیوه‌های درستی‌ ست تا با به‌ کارگیریشان، کسب ‌و کار خود را رونق دهد و به رشد مالی برسد. بسیاری از شرکت‌ها در طول چند سال در یک جایگاه باقی می‌مانند و پیشرفت چشم‌گیر و موثری ندارند. هر سازمان در قالب یک مجموعه در مسیر موفقیت و پیشرفت با چالش‌های زیادی روبه‌رو می‌شود که مستلزم ریسک و در معرض خطر قرار دادن موقعیت کل یا بخشی از مجموعه است. اگر ریسک کردن با تحلیل شرایط و برنامه‌ریزی درست انجام شود، ارزش شرکت و نیروهای سازمان را بالا خواهد برد. تغییر روش‌های پیشین و قدم گذاشتن در راه جدید، مثل لبه‌ی تیغ است؛ گاه به رشدی چشمگیر ختم می‌ شود و گاهی به سقوط از جایگاه فعلی.

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *