معرفی کتاب

معرفی کتاب های جذاب و الهام بخش برای دختران

معرفی کتاب های جذاب و الهام بخش برای دختران

کتاب خودت باش دختر

کتاب خودت باش دختر|بوک یک

تا به‌ حال این فکر به‌ سرتان زده که آن‌ قدرها هم که باید خوب نیستید؟ که به‌ اندازۀ‌ کافی لاغر نیستید؟ که مادر بدی هستید؟ آیا این فکر به سرتان زده که لیاقتتان همین‌ است که با شما بدرفتاری شود؟ که هیچ ارزشی ندارید و هرگز به ‌جایی نخواهی رسید؟

تمامی این‌ها دروغ است.

دروغ‌هایی که توسط جامعه، رسانه‌ها، خانواده‌هایمان، یا صادقانه بگویم، توسط خود شیطان ساخته شده و تداوم یافته‌اند. این دروغ‌ها برای اعتماد به‌ نفس و توانایی‌های ما خطرناک و ویرانگر هستند. بزرگ‌ترین گناه این دروغ‌ها این است که اصلاً آن‌ها را نمی‌شنویم. ما به‌ ندرت دروغ‌هایی را که دربارۀ خودمان ساخته‌ایم می‌شنویم چون سال‌هاست که آن‌ها با صدای بلند در گوش‌هایمان نجوا می‌شوند و از این‌ رو شنیدنشان تبدیل به امری عادی شده است. حرف‌های نفرت‌انگیزی که هر روز بر سرمان آوار می‌شوند اما متوجه‌شان نمی‌شویم. در کتاب خودت باش دختر در می‌یابیم که تشخیص دروغ‌هایی که در مورد خودمان باور کرده‌ایم کلید تبدیل شدن به نسخۀ بهتری از خودمان است. اگر هم‌ زمان با علم به اینکه بر ناملایمات زندگی‌مان تسلط داریم بتوانیم مرکز اصلی آن‌ها را نیز پیدا کنیم آن‌ وقت است که می‌توانیم به‌درستی مسیرمان را تغییر دهیم.

 

کتاب منم ملاله

کتاب منم ملاله | بوک یک

ملاله پس از اصابت گلوله بیهوش شده و برای مدت های طولانی در بیمارستان در انگلستان به سر می برد. کمتر کسی امید داشت که او به زندگی برگردد اما او موفق شد. خودش می گوید که ایمان داشتم دوباره برمی گردم زیرا هدف والایی داشتم و اصلا دوست نداشتم تسلیم شوم. ملاله زندگی خود را وقف حمایت از مردمانی کرده بود که به شدت دچار ظلم هستند. طالبان زخم عمیقی برای آن ها می باشد و پیشرفت این کشور را متوقف کرده است.

پس از بهبود، ملاله کارها و ایستادگی خود را ادامه داد و با اتحاد مردمی از انگلستان و یک پارچه کردن زنان برای دفاع از حقوق مردمانی محروم و داغ دیده توانست کمک های بزرگی کند که در داستان منم ملاله خواهید خواند. یکی از فرماندهان طالبان دلیل ترور ملیله را تلاش او برای ایجاد یک حکومت اسلامی مستقل عنوان کرده بود و به ملیله پیشنهاد داده بود در صورت که در مدارس تحت فرمان طالبان به فعالیت مشغول شود اجازۀ ورود به پاکستان را خواهد یافت. کتاب منم ملاله به ترجمۀ صداقت حیاتی می باشد که انتشارات نگاه آن را منتشر کرده است.

کتاب غرور و تعصب

کتاب غرور و تعصب | بوک یک

کتاب غرور و تعصب روایت خانواده‌ی خانم بنت است که ۵ دختر دارد و سعادت هرکدامشان را در ازدواجی موفق می‌داند. خانم بنت با ورود آقای بینگلی، همسایه‌ی جدیدشان به ازدواج دخترانش امیدوارتر می‌شود زیرا مرد همسایه، جوانی خوش سیما و ثروتمند است و شرایط ازدواج را دارد. این داستان شما را به انگستان سال‌های دور می‌برد و با رسم و رسوم‌های سختگیرانه‌ای آن زمان آشنا می‌کند. کتاب غرور و تعصب نوشته‌ی جین آستین، یک کلاسیک عاشقانه است که داستان نفرتی را روایت می‌کند که علاقه‌ای عظیم پشت آن خوابیده است.

جین آستین این کتاب را در ۲۱ سالگی نوشت.آثار جین آستین به دلیل بیان شیوا و طنز قوی او، در ردیف پرخواننده‌ترین آثار ادبی دنیا قرار گرفته و از قرن ۱۷ تا به امروز طرفداران زیادی داشته است.

کتاب رویای دویدن

رویای دویدن | بوک یک

زندگی فراز و نشیب‌های بسیاری دارد. ممکن است یک روز تمام خواسته‌ها و تلاش‌هایتان جلوی چشمانتان از بین برود. دقیقاً در همین موقعیت است که نباید روحیه‌ی خود را از دست بدهید.

این کتاب داستان دختری 16 ساله به اسم جسیکا است که عاشق دویدن است و در مسابقه دو چهارصد متر نفر اول می شود و رکورد می زند اما درست بعد از به دست آوردن این مسابقه تصادف می کند و یکی از پاهایش را از دست می دهد.

جسیکا سرخورده می شود و حتی در ساده ترین کارهای روزمره زندگی اش هم دچار مشکل می شود. اما برای رسیدن به آرزوهایش دست از تلاش بر نمی دارد و تمام تلاش خود را برای تغییر زندگی می کند.

کتاب شرمنده نباش دختر

بوک یک

ریچل هالیس در کتاب شرمنده نباش دختر که یک کتاب در زمینه خودسازی زنان، موفقیت، خوشبختی و عزت‌نفس محسوب می‌شود درباره یک ایده کلی صحبت می‌کند. اینکه اگر کاری را به خاطر خودت انجام دادی و هیچ‌کس آن را درک نکرد، شرمنده نباشی. هالیس اعتقاد دارد اگر شما بتوانید کاری بکنید که باعث احساس خوب در درونتان شود این کار ارزشمند است و «قدرتمندترین و دلنشین‌ ترین احساس دنیاست.» و به هیچ وجه نباید شرمنده باشید.

کتاب در زمینه موفقیت کم نیست و استادان بزرگ کتاب‌های زیادی در این زمینه نوشته‌اند که هنوز هم پس از گذشت سال‌های سال کتاب‌های خوب و پرفروشی هستند اما کتاب شرمنده نباش دختر را می‌توان یک کتاب جدید و به روز شده در زمینه موفقیت دانست. کتابی که به مسائل جدید هم توجه دارد و مثلا به شما می‌گوید اگر در اینستاگرام با رفتار نامناسبی مواجه شدید که باعث ناامیدی شما در مورد اهدافتان شد چگونه واکنش نشان دهید.

 

کتاب تغییر مسیر زنان،شغل و میل به پیشرفت

بوک یک

تمرکز این کتاب بیشتر روی آینده کاری و شغلی زنان است. البته این کتاب برای مدیران و همسران نیز مفید است؛ چراکه درک بهتری از زندگی کاری زن را به مخاطب می‌بخشد. در کتاب تغییر مسیر، درباره زنانی صحبت می‌شود که در بیرون از خانه فردی موفق‌ اند و این نقش بیرونی را در کنار نقش زن‌ بودن به‌ خوبی مدیریت کرده‌اند. خانم شریل نیاز زن را در نترسیدن و خطرکردن می‌بیند و معتقد است زن باید بتواند مستقل باشد و بدون هراس برای آینده‌اش تلاش کند.

این کتاب را یکی از بانوان ارشد فیسبوک نوشته است.

کتاب لحظه صعود (توانمندسازی زنان چگونه دنیا را متحول می کند)

لحظه ی صعود | بوک یک

ملیندا گیتس، همسر بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت، با نوشتن این کتاب، درباره قدرت زنان با ما صحبت می‌کند؛ اینکه زنان چگونه می‌توانند چهره جهان را تغییر دهند. البته قبل از صحبت چگونگی این تغییر، درباره چطور اثرگذاشتن زنان صحبت می‌شود.

او با دیدگاهی جامعه‌شناسانه، رویاهایش را در قالب داستان به تصویر می‌کشد تا بدین طریق به تمامی مردم دنیا نشان دهد که می‌توان با ایجاد تغییراتی مثبت دنیا را به جای بهتری تبدیل کرد. ملیندا با باور داشتن به برابری زنان و مردان بیان می‌کند که آگاهی و بصیرت بخشیدن به زنان، راز موفقیت در بهبود اوضاع جهان است.

ملیندا گیتس در بیست سال سفر به سراسر دنیا، به خصوص در شهرها و روستاهای حاشیه‌ای با زنانی ملاقات کرده است که بدعت‌ها را شکسته و قهرمان زندگی خود و دیگران شده‌اند؛ کسانی که با تغییر در زندگی خود توانسته‌اند بر باورهای عموم مردم تاثیرگذار باشند. ملیندا در کتاب لحظه صعود از این زنان با نام قهرمان و الگوی خود در زندگی یاد می‌کند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *