نمایش دادن همه 2 نتیجه

کتاب جنایت و مکافات نشر نگاه

۳۷۵,۲۰۰ تومان

کتاب جنایت و مکافات نشر نگاه اثر فئودور میخائیلوویچ داستایوفسکی است که با ترجمه اصغر رستگار چاپ شده است.

این کتاب داستان زندگی راسکولینکف، دانشجوی فقیر و پریشان احوالی را روایت می‌کند که به دلیل تنگدستی و تحت تاثیر فلسفه‌ی نادرست، مرتکب قتل یک زن رباخوار می‌شود. پس از قتل، راسکولینکف دچار عذاب وجدان و پریشانی روحی می‌شود و در نهایت به جرم خود اعتراف می‌کند.

جنایت و مکافات یکی از مشهورترین و برجسته‌ترین آثار داستایوفسکی و از شاهکارهای ادبیات جهان به حساب می‌آید.

رستگار در ترجمه خود، به ظرافت‌های زبانی و لحن داستایوفسکی توجه ویژه‌ای داشته و به خوبی توانسته است مفاهیم عمیق فلسفی و روان‌شناختی رمان را به فارسی منتقل کند.

کتاب یک اتفاق مسخره

۴۱,۹۲۶ تومان

کتاب یک اتفاق مسخره، اثر داستایوفسکی ، با ترجمه میترا نظریان توسط انتشارات ماهی به چاپ رسیده است.

«مسئله‌ی اصلی این است که من به یقین رسیده ام. در عمق وجودم به یقین رسیده ام. انسانیت … نوع دوستی. انسان را به خودش باز می‌گرداند… منزلت شخص را احیا می‌کند و آن گاه… می‌شود با این ماده‌ی اولیه آماده دست به کار شد. از این واضح تر نمی‌شود!»

داستایوسکی در یک اتفاق مسخره تقابل و رویایی این دو قشر و این تحولات را در قالب داستانی به تصویر می‌کشد. اما این مفاهیم عمیق و پر از زوایای مختلف هستند که باید بیشتر کنکاو شوند. با توجه به حجم کم این داستان تنها این مفاهیم بصورت انتزاعی و کلی در قالب درونمایه‌ی داستان مطرح می‌شوند.این کتاب در سال ۱۸۶۲ نوشته شده است. در سال ۱۸۶۱ یکی از مهم ترین وقایع قرن نوزدهم در روسیه رخ می‌دهد.