نمایش دادن همه 2 نتیجه

کتاب تاریخ اروپا (از 1815 به بعد)

۹۴,۴۹۵ تومان

هنری ویلسون لیتل فیلد در کتاب تاریخ اروپا (از 1815 به بعد) سعی کرده است که شرح کاملی از تاریخ اروپا از ابتدای سده نوزدهم یعنی از سال 1815 به بعد به خوانندگان عرضه کند. او در این تاریخ نویسی سعی کرده است آنچه را که در دیگر تاریخ نویسی های مرسوم مورد اغفال واقع شده اند را به روایت خود وارد کند تا که مخاطب درک خوبی راجع به این بازه تاریخی و سرنوشت ساز از اروپا بدست آورد.

با شروع قرن نوزدهم ، رنسانس دانش ، آموزه های سنتی در علم و الهیات را به چالش می کشد. همزمان با اصلاحات پروتستان ، کلیساهای پروتستان را در درجه اول در آلمان ، اسکاندیناوی و انگلیس تأسیس کرد. پس از سال 1800 ، انقلاب صنعتی موجب رونق انگلیس و اروپای غربی شد. قدرتهای اصلی اروپا مستعمرات خود را در بیشتر قاره های آمریکا و آفریقا و مناطقی از آسیا ایجاد کردند.در قرن بیستم ، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم منجر به تعداد زیادی کشته شد. جنگ سرد از سال 1947 تا 1989 بر سیاست های جغرافیایی اروپا تسلط داشت. پس از سقوط پرده آهنین ، کشورهای اروپایی با هم رشد کردند.

کتاب خون و نفت

۵۵,۶۸۷ تومان

کتاب خون و نفت درباره تلاش‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای رسیدن به قدرت جهانی صحبت می‌کند همچنین درباره ویژگی‌های محمد بن سلمان گفته است که طمع رسیدن به قدرت و ثروت از همان کودکی در وجود وی بود؛ تا جایی که در سن 16 سالگی با فروش ساعت‌های گران قیمتی که به او هدیه داده بودند٬ 100 هزار دلار جمع کرد. همچنین مطالب زیادی درباره برنامه‌‌ های ولیعهد جوان سعودی برای میلیاردر شدن مانند «استیو جابز» و «بیل گیتس» وجود دارد.

این کتاب همچنین به موضوع بحران خلیج فارس نیز پرداخته و افشا می‌کند که طبق گزارش‌های قبلی٬ عربستان قبل از اینکه محاصره ضد قطر را اعلام کند٬ نقشه‌های زیادی علیه این کشور طراحی کرده بود. یکی از این نقشه‌ها آن بود که وجهه قطر را به عنوان کشور حامی تروریسم جلوه دهد و یک گروه از روزنامه‌نگاران را برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در این راستا بسیج کرد.