نمایش دادن همه 12 نتیجه

کتاب ایران بین دو انقلاب

۲۳۷,۶۰۰ تومان

نویسنده در کتاب ایران بین دو انقلاب به بررسی تأثیر تحولات اقتصادی – اجتماعی بر ساختار سیاسی ، به ویژه در زمان سلطنت رضا شاه و محمد رضا شاه می پردازد و به اهمیت حزب توده و شکست رژیم شاه از سال ۱۹۵۳ تا ۱۹۷۸ توجه ویژه ای می اندازد.

در حقیقت کتاب ایران بین دو انقلاب را می توان سه کتاب نامید که در یک کتاب جمع شده اند بخش اول آن تاریخ ایران از مشروطه تا سقوط مصدق است بخش دوم آن مطالعه ی حزب توده است و بخش سوم آن مطالعه و توصیف اتفاقاتی است که منجر به انقلاب اسلامی می شود و همچنین به بررسی نیروهای اجتماعی که درگیر حرکت انقلابی شده اند و اتفاقات اساسی که راه انقلاب را هموار کردند می پردازد.

کتاب برآمدن قاجار

۳۸۱,۱۵۰ تومان

کتاب برآمدن قاجار، تاریخ ایران از پایان عصر صفوی تا قتل آقامحمدخان قاجار را نشان می دهد.دکتر غلامحسین زرگری نژاد با زبانی روان و تحلیلی، علاوه بر روایت وقایع، به بررسی علل و عوامل پشت صحنه‌ی تاریخی که به ظهور و سقوط حکومت‌ها منجر شده، می‌پردازد. دوره‌ای که دکتر زرگری نژاد در این کتاب به تصویر کشیده است، دورانی است که ایران پس از دوران پرآشوب زندیه، به دست آقا محمد خان و تلاش‌های او برای بازیابی اقتدار ملی، به یک وحدت نوین سیاسی دست یافت. این تحقق، البته بدون چالش و خونریزی نبوده و کتاب به خوبی به توصیف و تحلیل این دوران می‌پردازد.

کتاب تاریخ اروپا (از 1815 به بعد)

۹۴,۴۹۵ تومان

هنری ویلسون لیتل فیلد در کتاب تاریخ اروپا (از 1815 به بعد) سعی کرده است که شرح کاملی از تاریخ اروپا از ابتدای سده نوزدهم یعنی از سال 1815 به بعد به خوانندگان عرضه کند. او در این تاریخ نویسی سعی کرده است آنچه را که در دیگر تاریخ نویسی های مرسوم مورد اغفال واقع شده اند را به روایت خود وارد کند تا که مخاطب درک خوبی راجع به این بازه تاریخی و سرنوشت ساز از اروپا بدست آورد.

با شروع قرن نوزدهم ، رنسانس دانش ، آموزه های سنتی در علم و الهیات را به چالش می کشد. همزمان با اصلاحات پروتستان ، کلیساهای پروتستان را در درجه اول در آلمان ، اسکاندیناوی و انگلیس تأسیس کرد. پس از سال 1800 ، انقلاب صنعتی موجب رونق انگلیس و اروپای غربی شد. قدرتهای اصلی اروپا مستعمرات خود را در بیشتر قاره های آمریکا و آفریقا و مناطقی از آسیا ایجاد کردند.در قرن بیستم ، جنگ جهانی اول و جنگ جهانی دوم منجر به تعداد زیادی کشته شد. جنگ سرد از سال 1947 تا 1989 بر سیاست های جغرافیایی اروپا تسلط داشت. پس از سقوط پرده آهنین ، کشورهای اروپایی با هم رشد کردند.

کتاب جامعه نگاری عهد قاجار

۱۱۱,۳۷۵ تومان

کتاب جامعه نگاری عهد قاجار با اتخاذ روشی جدید در تاریخ‌ نویسی اجتماعی، با پرداختن به حوزه‌های مختلف تجربه زیستی مردمان معمولی و روایت ریزبینانه از مناسبات خانوادگی، کسب و کار، آیین‌های جمعی و آداب و عادات ایرانیان در زندگی روزمره، مردم را که در تاریخ‌نگاری سنتی مهجور و مغفول مانده بودند، به متن تاریخ‌نگاری آورده است.

نویسنده در بخشی از پیشگفتار کتاب تاکید دارد اگرچه گروه هدف در این کتاب مردم عادی هستند، آگاهانه از افتادن در تاریخ‌نگاری فرودستان پرهیز نموده و کوشیده‌ام نه تنها طبقه سرآمد را با نگاه ایدئولوژیک تخطئه یا حذف نکنم بلکه با بیان خرده روایت‌های افراد شناخته شده و برجسته در کنار مردم بی نام و نشان، تصویر فراخ‌تر و عینی‌ تر از زیست مردم آن دوره قاجار را پیش روی مخاطب بگذارم.

کتاب جنگ دوم جهانی (2جلدی)

۷۴۲,۵۰۰ تومان

کتاب جنگ دوم جهانی اثر فرانکو باندینی ، با ترجمه سعید کنعانی است.جنگ دوم جهانی زمان آشفتگی های عظیم و درگیری های جهانی بود که مسیر تاریخ را برای همیشه تغییر داد. در میان هرج و مرج، فرانکو باندینی، روزنامه‌نگار و نویسنده اهل سیه‌نا، وقایع و تجربیات جنگ را از طریق گزارش‌های روشن‌فکر و گیرا خود به تصویر کشید. این مقاله دیدگاه منحصربه‌فرد فرانکو باندینی را به‌عنوان روزنامه‌نگار و نویسنده اهل سینا در طول جنگ جهانی دوم بررسی می‌کند و کمک‌های قابل‌توجه او را در مستندسازی جنگ و حفظ اهمیت تاریخی آن روشن می‌کند.

او با کشف داستان های فراموش شده قهرمانان و قهرمانان، حافظه جمعی ما را از جنگ غنی کرده است و تضمین می کند که فداکاری های آنها فراموش نمی شود. آثار باندینی گواهی بر قدرت روزنامه نگاری و ادبیات در شکل دادن به درک ما از تاریخ است، و کتاب جنگ دوم جهانی او به عنوان گواهی ماندگار برای استعداد، فداکاری و تعهد او به حقیقت عمل می کند.

کتاب جهان بعد از جنگ جهانی دوم

۴۴۵,۵۰۰ تومان

کتاب جهان بعد از جنگ جهانی دوم وقایع جهان را تا اوایل سال ۲۰۱۴ پی می‌‎گیرد. در این تقریبا هفتاد سال پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم، جهان با چالش‌هایی روبه‌رو شده که پیش از این وجود نداشتند. شاید بتوان گفت بارزترین تغییر سه دهۀ گذشته سرعت یافتن روند جهانی شدن اقتصاد باشد، روندی که باعث شده روابط اقتصادی بین کشورها رونق اقتصادی به همراه آورد، به ویژه چین و هند از این روند بهره‌مند شدند. اما جهانی شدن مشکلات خاص خودش را داشت؛ در همین دوران شاهد بحران‌های اقتصادی و رکود جهانی که از سال ۲۰۰۷ آغاز شد، نرخ بالای بیکاری، و توزیع نامتناسب ثروت بودیم.

جهان هنوز هم با مشکلات قدیمی حل نشده متعددی روبه رو بود. مناقشه اعراب و اسرائیل لاینحل مانده بود؛ تکثیر سلاح‌های هسته‌ای بار دیگر نگرانی‌هایی به وجود آورد؛ و اسلام سیاسی در بهار عربی جان دوباره‌ ای گرفت. پوتین اعلام کرد که کشورش گسترش اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را به سمت شرق تحمل نمی‌کند. برخی از کشورها به ویژه در آمریکای لاتین، آفریقا و آسیا- با چالش‌هایی برای تشکیل سازمان‌های دموکراتیک و بهبود استانداردهای زندگی مردمانشان روبه رو بودند.

کتاب خون و نفت

۵۴,۹۴۵ تومان

کتاب خون و نفت درباره تلاش‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای رسیدن به قدرت جهانی صحبت می‌کند همچنین درباره ویژگی‌های محمد بن سلمان گفته است که طمع رسیدن به قدرت و ثروت از همان کودکی در وجود وی بود؛ تا جایی که در سن 16 سالگی با فروش ساعت‌های گران قیمتی که به او هدیه داده بودند٬ 100 هزار دلار جمع کرد. همچنین مطالب زیادی درباره برنامه‌‌ های ولیعهد جوان سعودی برای میلیاردر شدن مانند «استیو جابز» و «بیل گیتس» وجود دارد.

این کتاب همچنین به موضوع بحران خلیج فارس نیز پرداخته و افشا می‌کند که طبق گزارش‌های قبلی٬ عربستان قبل از اینکه محاصره ضد قطر را اعلام کند٬ نقشه‌های زیادی علیه این کشور طراحی کرده بود. یکی از این نقشه‌ها آن بود که وجهه قطر را به عنوان کشور حامی تروریسم جلوه دهد و یک گروه از روزنامه‌نگاران را برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی در این راستا بسیج کرد.

کتاب دایره المعارف مصور آفرینش

۲,۳۷۶,۰۰۰ تومان

در کتاب دایره المعارف مصور آفرینش بیش از 6000 گونه مختلف از موجودات زنده معرفی شده‌اند و همین گستردگی و تنوع، میکروب‌ها تبدیل می‌کند. منبعی که هیچ دانش‌آموز، دانشجو یا علاقه‌مند به دانش طبیعی از آن بی نیاز نیست. تمام نمونه‌های معرفی شده در این کتاب، اعم کانی‌ها و جان‌داران، همراه با تصویرهایی شگفت‌انگیز معرفی شده‌اند. تصویرهایی که لذت مطالعه این کتاب را چندین برابر و هم‌پایه با کشف و شهود زنده در دل طبیعت می‌کند.

در این دانشنامه‌مصور که از نشر سایان است، نویسنده اثر مرجع آن، کاترین هنسی با دیدگاهی علمی به مسأله آفرینش نگریسته است و نگاه شمارا به پدیده های روزمره طبیعت، به رویش یک جوانه در شیار آسفالت و تولد یک بچه گربه کوچک، تغییر خواهد داد.

کتاب دایره المعارف مصور فضا از زمین تا لبه جهان

۷۹۱,۰۱۰ تومان

دایره المعارف مصور فضا کتابی با محتوای تصاویر ناسا است که با ارائه اطلاعات مختلف، به خواننده امکان می‌دهد تا درک شگفت‌انگیزی از جهان و مکان ما در آن داشته باشد.

تصاویر ناسا، که توسط این سازمان فضایی آمریکایی جمع‌آوری و منتشر می‌شوند، شامل تصاویر زمین، سیارات، ستارگان، گالاکسی‌ها و دیگر اجرام آسمانی می‌شوند. این تصاویر اغلب زیبا و شگفت‌انگیز هستند و اطلاعات جالبی درباره علم فضا و کیهان ارائه می‌دهند.

کتاب شاه جنگ ایرانیان جنگ خشایار شاه با یونانیان

۱۰۷,۶۶۲ تومان

کتاب شاه جنگ ایرانیان جنگ خشایار شاه با یونانیان

کتاب هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی

۴۶۰,۵۰۰ تومان

کتاب هشت هزار سال تاریخ پوشاک اقوام ایرانی اثر مهرسا غیبی توسط انتشارات هیرمند به چاپ رسیده است.

 

نجوم به زبان ساده

۲۷۶,۱۶۰ تومان

کتاب نجوم به زبان ساده با زبانی شیوا و قابل فهم تمام مباحث نجوم را برای علاقه‌مندان نجوم و ستاره‌شناسی بازگو کرده است.

این کتاب بر اساس محتوا، بهترین و جامع‌ترین کتاب در زمینه نجوم می‌باشد. نجوم به زبان ساده اطلاعات زیادی درباره طیف‌ نگاری و کاربرد آن در ستاره‌ شناسی و منظومه شمسی دارد. نویسنده ویژگی و اطلاعات تمام اجرام آسمانی، جایگاه صورت‌ های فلکی و سیاره‌ها در آسمان، روش ساخت تلسکوپ، روش پیدا کردن ستاره‌ها در آسمان را بازگو کرده است.این کتاب شامل ۱۸ فصل است که تمام مباحث مقدماتی مورد نیاز یک منجم آماتور را دارا می‌ باشد.