کتاب کشتن مرغ مینا

۲۱۶,۸۱۰ تومان

کتاب کشتن مرغ مینا از زبان دختری به نام اسکات فینچ روایت می‌شود. او دختر وکیلی سفیدپوست به نام آتیکوس فینچ است که در جامعه‌ای نژادپرست و خودپسند زندگی می‌کند. آتیکوس فینچ کار وکالت جوان سیاه‌پوستی را قبول کرده است که به اتهام ناروای تجاوز به یک دختر سفیدپوست در زندان است.

کتاب کشتن مرغ مینا در دو بخش نوشته شده است. بخش اول شامل توصیف فضای کودکی و بازی‌های اسکاوت، برادرش جیم و دیل دوست آن‌هاست. کنجکاوی عمده آن‌ها کشف رازی درباره یکی از همسایه‌ها – بو رادلی – است که برای مدت زیادی از خانه خارج نشده است و بچه‌ها هرگز او را ندیده‌اند. بچه‌ها نمی‌توانند درک کند که رادلی از روی اختیار و آگاهانه است که وارد جامعه نمی‌شود. باید کتاب را خواند و دید که سرانجام بچه‌ها و این همسایه مرموز چه خواهد شد.

بخش دوم کتاب اما، بخش اصلی و کلیدی رمان است. در شهر کوچک می‌کمب مردم دید خوبی به خانواده فینچ ندارد، چرا که اتیکوس علاوه بر اینکه آشپز خانه‌اش زنی سیاه‌پوست است وکیل مردی سیاه‌پوست نیز می‌باشد. چیزی که مردم شهر نمی‌توانند دلیل آن را درک کنند و مدام این سوال مطرح می‌شود که چرا یک سفیدپوست وکیل مردی سیاه‌پوست است