عمومی

خلاصه کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

دختری که به اعماق دریا افتاد

اکسی اوه از پدر و مادر مهاجر کره ای در شهر نیویورک متولد شد، مکانی که به دلیل تنوع فرهنگی پر جنب و جوشش شناخته شده است. او که در این محیط پویا بزرگ شد، قدردانی عمیقی از میراث کره ای و قدرت داستان سرایی خود داشت. عشق او به کتاب در جوانی به لطف والدینش آغاز شد که او را تشویق کردند تا ادبیات فرهنگ های مختلف را کشف کند.

اشتیاق آکسی به نوشتن به عنوان یک سرگرمی و با ساختن داستان ها و اشعار او در اوقات فراغت آغاز شد. او تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته مطالعات آسیای شرقی در دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا دنبال کرد، جایی که کاوش آکادمیک او در فرهنگ ها و زبان های آسیای شرقی تخیل ادبی او را بیشتر تقویت کرد. در این زمان بود که آکسی شروع به کار در نویسندگی کرد.

ظهور یک نویسنده ادبی

اولین رمان آکسی اوه، «سئول شورشی» آغاز سفر ادبی او بود. این رمان که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، ترکیبی هیجان‌انگیز از داستان‌های علمی تخیلی و فرهنگ کره‌ای است که در دنیایی آینده‌نگر که روبات‌های غول‌پیکر و دسیسه‌های سیاسی با هم برخورد می‌کنند، اتفاق می‌افتد. «سئول شورشی» به دلیل روایت تازه و فضای منحصر به فردش مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و توانایی اکسی را در ترکیب یکپارچه میراث فرهنگی خود با داستان های تخیلی به نمایش گذاشت.

مضامین و تاثیر

نوشته اکسی اوه به دلیل کاوش در هویت، تعلق و تعامل پیچیده بین فرهنگ ها قابل توجه است. شخصیت‌های او اغلب با مسائل مربوط به میراث و کشف خود دست و پنجه نرم می‌کنند و کار او را برای مخاطبان گسترده‌ای قابل ارتباط می‌سازند. علاوه بر این، رمان‌های او شخصیت‌های قوی و متنوعی دارند که کلیشه‌ها را می‌شکنند و به خوانندگان دیدگاه تازه‌ای در مورد ژانرهای آشنا ارائه می‌دهند.

یکی از مهم‌ترین تأثیرات آثار اکسی اوه، سهم آن در بازنمایی فرهنگ کره در ادبیات است. او خوانندگان را با آداب و رسوم، سنت ها و زبان کره ای آشنا می کند و درک بین فرهنگی و قدردانی را تقویت می کند.

دختری که به اعماق دریا افتاد

مینا، دختری از دهکده‌ای کره‌ای است که توسط طوفان و مرگ ویران شده است. اهالی روستا بر این باورند که خدای دریا خشمگین است و فقط عروس واقعی او می تواند خشم او را پایان دهد. بنابراین هر سال یک دختر جوان قربانی دریا می شود. رمان با انتخاب شیم چئونگ به عنوان قربانی سال آغاز می شود  اما مینا که می دانست برادرش شیم چئونگ را دوست دارد،پس به جای آن خود را به دریا می اندازد.

مینا نمیمیرد در عوض، او به قلمرو روح فرود می آید.مینا که به قلمرو روح، شهری جادویی از خدایان کوچکتر و جانوران افسانه ای، رفته، به دنبال خدای دریا می گردد، اما او را در خوابی مسحورآمیز می یابد. مینا با کمک یک مرد جوان مرموز به نام شین  و همچنین گروهی متشکل از شیاطین، خدایان و ارواح تصمیم می گیرد تا خدای دریا را بیدار کند و یک بار برای همیشه به طوفان های قاتل پایان دهد.

اما او زمان زیادی ندارد: یک انسان نمی تواند مدت زیادی در سرزمین ارواح زندگی کند. و کسانی هستند که هر کاری می کنند تا خدای دریا را از خواب بیدار نکنند…

پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز!

دختری که به اعماق دریا افتاد از اکسی اوه یک بازخوانی فمینیستی جذاب از داستان کلاسیک کره ای “داستان شیم چئونگ” است که برای طرفداران Wintersong، Rooted، و Spirited Away اثر میازاکی مناسب است.

دیدگاهی در مورد “خلاصه کتاب دختری که به اعماق دریا افتاد

  1. ساینا گفت:

    کتاب قشنگیه اما من نمیدونم مینا در آخر عاشق کی میشه میشه بهم بگین؟

    1. Foshi گفت:

      عاشق شین میشه

    2. ج گفت:

      در لحظه ای که می خواست با امپراتور ازدواج کنه شین میاد پیشش و اون عاشق شین میشه و باهاش به سرزمین ارواح میره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *