معرفی کتاب

نویسنده ی کتاب پرفروش روانشناسی تصویر ذهنی

نویسنده ی کتاب پرفروش روانشناسی تصویر ذهنی

کتاب روانشناسی تصویر ذهنی (سایکو سایبرنتیک ، علم کنترل ذهن) اثر ماکسول مالتز است.

ماکسول مالتز، جراح پلاستیک مشهور آمریکایی که به نویسنده کتاب خودیاری تبدیل شد، با کارهای پیشگامانه خود در زمینه روانشناسی سایبرنتیک اثری پاک نشدنی در جهان بر جای گذاشت. مالتز متولد 10 مارس 1889 است و سفر مالتز از اتاق عمل به قلمرو رشد شخصی، داستانی جذاب از تحول و کشف خود است.

از جراح تا استاد روانشناسی:

ماکسول مالتز کار خود را به عنوان یک جراح پلاستیک موفق آغاز کرد و به دلیل تخصص خود در جراحی ترمیمی شناخته شد. با این حال، او به زودی متوجه شد که تغییرات فیزیکی به تنهایی لزوما به دگرگونی روانی منجر نمی شود. این بینش کنجکاوی مالتز را در مورد نقش ذهن در شکل دادن به رفتار و موفقیت انسان برانگیخت.

روانشناسی تصویر ذهنی سایکو سایبرنتیک:

در سال 1960، مالتز اثر مهم خود را به نام “روانشناسی تصویر ذهنی” را منتشر کرد، کتابی پیشگامانه که ارتباط بین خودانگاره، موفقیت و شادی را بررسی می کرد. اصطلاح “سایکو سایبرنتیک” خود منعکس کننده ادغام اصول روانشناختی مالتز با سایبرنتیک، مطالعه ارتباطات و کنترل در موجودات زنده و ماشین ها است.

مالتز پیشنهاد کرد که افراد دارای تصویری از خود هستند که به عنوان نقشه ذهنی آنها عمل می کند و بر افکار، اعمال و در نهایت موفقیت یا شکست آنها تأثیر می گذارد. به گفته مالتز، افراد با تغییر تصویر خود، می توانند ذهن خود را برای موفقیت مجدد برنامه ریزی کنند و به اهداف مورد نظر خود برسند.

مفاهیم کلیدی روانشناسی تصویر ذهنی:

تصویر از خود: مالتز استدلال کرد که خودانگاره به عنوان سنگ بنای شخصیت یک فرد عمل می کند. رفتار را دیکته می کند، محدودیت هایی را برای دستاوردها تعیین می کند و بر شادی کلی تأثیر می گذارد.

تعیین هدف: مالتز بر اهمیت تعیین اهداف روشن و واقع بینانه تأکید کرد. او معتقد بود که با تعریف واضح اهداف، افراد می توانند ذهن خود را طوری برنامه ریزی کنند که در جهت موفقیت کار کند.

تجسم: مرکز روانشناسی سایبرنتیک، تمرین تجسم است، جایی که افراد به وضوح خود را در حال دستیابی به اهداف خود تصور می کنند. مالتز اظهار داشت که این تمرین ذهنی می تواند تأثیر مثبتی بر تصویر فرد از خود داشته باشد و به تحقق آرزوها منجر شود.

مثبت اندیشی: مالتز از قدرت تفکر مثبت در شکل دادن به تصویر خود دفاع می کرد. با تمرکز بر افکار و جملات تاکیدی مثبت، افراد می توانند باورها و نگرش های منفی را بازنویسی کنند.

سخن پایانی

“کتاب روانشناسی تصویر ذهنی” ماکسول مالتز به یک کتاب پرفروش تبدیل شد و تأثیر آن در زمینه های مختلف از جمله روانشناسی، خودیاری و توسعه شخصی بازتاب یافت. این کتاب پایه و اساس حرکت‌های خودیاری بعدی را پایه‌گذاری کرد و بر افراد بی‌شماری که به دنبال رشد و موفقیت شخصی بودند، تأثیر گذاشت.

کار مالتز همچنین تأثیر قابل توجهی در زمینه روانشناسی ورزشی داشت، جایی که ورزشکاران شروع به ترکیب تکنیک های تجسم و تمرین ذهنی برای افزایش عملکرد کردند.

سفر ماکسول مالتز از یک جراح ماهر به چهره ای پیشگام در ادبیات خودیاری گواهی بر قدرت دگرگون کننده رشد شخصی است. ایده های او در مورد خودانگاره، تعیین هدف و تأثیر ذهن بر موفقیت همچنان به افراد الهام می بخشد و آنها را در تلاش برای خودسازی و تحقق خود راهنمایی می کند. میراث ماکسول مالتز زنده است و به ما یادآوری می کند که کلید باز کردن قفل پتانسیل ما در قلمرو درک خود ما نهفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *