نمایش دادن همه 2 نتیجه

سماع جان تبیین و تحلیل داستان های مثنوی

۱۰۴,۳۹۵ تومان

استاد جلیل مسعودی فرد در این اثر به تبیین و تحلیل داستان های مثنوی، مفاهیم و تمثیل های این اثر ارزشمند جهانی پرداخته است و حکایت های مثنوی را از جنبه های مختلف مورد ارزیابی قرار داده است.

در این داستان دو شخصیت اصلی وجود دارد. عمر : نماد فقیهی جزم‌ اندیش و سنتی است که با معیارهای ذهنی خودش رفتار دیگران را می‌سنجد و درباره ی خوبی و بدی آن‌ها قضاوت می‌کند.
پیرچنگی : نماد انسانی خطاکار که با فروتنی خطای خویش را می‌پذیرد و در راه جبران آن تلاش می‌کند و به درویشی قلندر که در راه دوست رفتارهای شیرینی دارد تبدیل می‌شود.

کتاب قصه های شاهنامه فردوسی

۲۴۹,۴۸۰ تومان

کتاب قصه های شاهنامه برگرفته از داستان های شاهنامه فردوسی است که در آن سعی شده است به زبان ساده و روان به نکات مهم و مورد نظر شاعر توجه شود و اصل داستان ها همانگونه که مورد نظر فردوسی بوده است به نثر روان درآید

شاهنامه اثر حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی، حماسه‌ای منظوم، بر حسب دست نوشته‌های موجود دربرگیرنده نزدیک به ۵۰٬۰۰۰ بیت تا نزدیک به ۶۱٬۰۰۰ بیت و یکی از بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین سروده‌های حماسی جهان است که سرایش آن دست‌آورد دست‌ کم سی سال کار پیوستهٔ این سخن‌ سرای نامدار ایرانی است.