نمایش دادن همه 7 نتیجه

پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

۱۷۵,۰۲۲ تومان

کتاب پاندای بزرگ و اژدهای کوچک داستان همراهی و گفت‌وگوی دو دوست عجیب و دوست‌داشتنی است که به سفری دور و دراز می‌روند. در این سفر، فصل‌ها را پشت سر می‌گذارند و به زیبایی‌های طبیعت و وجود خودشان پی می‌برند، بارها اشتباه می‌کنند و گم می‌شوند، اما در همین بیراهه‌ رفتن‌ ها به چیزهای شگفت‌ انگیزی دست پیدا می‌کنند.این ماجراجویی دلچسب که از طریق تصاویری زیبا و گفتگوهای ساده و بامزه اما عمیق تعریف می‌شود، از ما دعوت می‌کند در افکار و احساسات و سختی‌ها و شادی‌هایی همه‌ی ما را به‌هم پیوند می‌دهند تأمل کنیم.

چنین گفت زرتشت

۲۰۲,۷۰۲ تومان

چنین گفت زرتشت نام کتابی فلسفی و شاعرانه است که فریدریش نیچه فیلسوف و شاعر آلمانی آن را طی سال‌های ۱۸۸۳ تا ۱۸۸۵ نگاشته‌ است. شخصیت اصلی این رمان فلسفی شخصی به نام زرتشت است که نامش از زرتشت پیامبر گرفته شده‌ است. نیچه در این کتاب عقاید خود را از زبان این شخصیت بیان داشته‌ است. این کتاب که مهمترین اثر نیچه می‌باشد حاوی نظریاتی چون ابر انسان، مرگ خدا و بازگشت جاودانه به کامل‌ترین صورت و مثبت‌ترین معنی خود است.

کتاب استیون اسپیلبرگ و فلسفه

۱۰۹,۸۹۰ تومان

کتاب استیون اسپیلبرگ و فلسفه شامل مجموعه مقالاتی است به قلم نویسندگانی که کارشان تدریس و تحقیق فلسفه است. در هر مقاله، یکی از موضوعات و مسائل فلسفی در آثار اسپیلبرگ به بحث گذاشته می‌شود، موضوعاتی مانند متافیزیک، معرفت‌شناسی، اخلاق، ارزش‌ شناسی، زیبایی‌شناسی، فلسفه سیاسی، فمینیسم و فلسفه ذهن. با توجه به غنای موضوعات بجز اهالی فلسفه و منتقدان حرفه‌ای فیلم، نوآموزان و علاقه‌مندان غیرمتخصص فلسفه نیز در زمره مخاطبان آنها هستند.

در پایان کتاب پیوستی وجود دارد که به بحث درباره ارتباط فیلم‌های اسپیلبرگ و فلسفه کمک می‌کند. فهرست شیندلر، آمیستاد، هوش مصنوعی و گزارش اقلیت چهار فیلم از شاخص‌ترین آثار اسپیلبرگ هستند.

کتاب بنیاد حق طبیعی بر اساس اصول آموزه دانش

۹۰,۲۰۰ تومان

کتاب بنیاد حق طبیعی یکی از ارکان اصلی نظام «‌یوهان گوتلیب فیشته»، فیلسوف آلمانی در دوره ینا است که به شرح و تفصیل فلسفه حق یا فلسفه سیاسی او اختصاص دارد. دو رکن دیگر نظام فکری او یعنی آموزه دانش و آموزه اخلاق از مباحث دیگر کتاب است.

این کتاب از دو بخش تشکیل شده است: بخش نخست، که بخش فلسفی و متافیزیکی کتاب است، به بحث در باب مبانی فلسفی جامعه و اجتماع سیاسی بشری می‌پردازد، و بخش دوم، که بخش کاربردی کتاب است، اصول مطرح‌شده در بخش نخست را در حوزه‌های ملموسی مثل رابطه زن و شوهر، رابطه والدین و فرزندان، رابطه دولت‌های همجوار با یکدیگر، و مسائلی از این دست به کار می‌بندد. کتاب بنیاد حق طبیعی از یک سو منبع مهمی برای مطالعه فلسفه سیاسی آلمانی در اواخر قرن هجدهم و از سوی دیگر منبعی بسیار ارزشمند برای فهم فلسفه سیاسی کانت و هگل، دو فیلسوف دیگر ایدئالیسم آلمانی، است.

کتاب تجربه و هنر زندگی 8

۵۴,۹۴۵ تومان

کتاب تجربه و هنر زندگی 8 (اعتراف) شرح تجربه شخصی تولستوی در مواجهه با پرسش «معنای زندگی» است و مسیری که برای پاسخ دادن به آن طی می‌کند. پرسش از معنای زندگی تقریبا همیشه پس ذهن اغلب ما هست ولی تلاش می‌کنیم آن را نادیده بگیریم. اما گاهی حادثه‌ای، از دست دادنی یا رنجی، وقفه‌ای در زندگی روزمره‌مان می‌اندازد. چیزی که همیشه کار می‌کرد از کار می‌افتد؛ کسی که همیشه با یک تماس در دسترس‌ مان بود، برای همیشه می رود، می‌میرد؛ یا حادثه‌ای مسیر زندگی‌مان را عوض می‌کند و سرشت اتفاقی و ناپایدار زندگی را به یادمان می آورد. گاهی اوقات هم پرسش از معنای زندگی ذره ذره، خودش را از دل تجربه‌های روزمره بیرون می‌کشد و دقیقاً وقتی که همه چیز رو به راه است و در اوج موفقیت هستی، وقتی که اصلا انتظارش را نداری با تلخی و گزندگی، همه وجودت را فرا می‌گیرد.

کتاب دنیای سوفی

۲۸۹,۵۷۵ تومان

کتاب دنیای سوفی اثر یوستین گردر رمانی است که تاریخ فلسفه را با داستانی گیرا روایت می کند.

داستان دربارهٔ دختری به نام سوفی است که در آستانهٔ پانزده‌ سالگی دو نامه دریافت می‌کند که سرآغاز آموزش تاریخ فلسفه می‌شود. این نامه‌ها را فیلسوفی به نام آلبرتو کنوکس فرستاده است. سوفی رفته‌‌ رفته نامه‌های دیگری دریافت می‌کند و در مسیر تازه‌ای از شناخت خودش و جهان قرار می‌گیرد.

نویسنده با طرح مسائل فلسفی در قالب داستان، مخاطب را به درک کامل‌تری از تاریخ فلسفه می‌رساند.دنیای سوفی برای افرادی که فلسفه را دوست دارند، می‌تواند شروع مناسب و هیجان‌ انگیزی باشد.

این کتاب در سال ۱۹۹۵ به زبان انگلیسی ترجمه شد و در همان سال بنابر گزارش ها عنوان پرفروشترین رمان جهان را نیز بدست آورد. کتاب دنیای سوفی تا کنون به ۵۹ زبان و بیش از ۴۰ میلیون نسخه منتشر شده است.

کتاب دوره آثار افلاطون 4 جلدی

۱,۲۳۷,۵۰۰ تومان

کتاب دوره آثار افلاطون 4 جلدی توسط محمدحسن لطفی ترجمه شده و توسط انتشارات خوارزمی به چاپ رسیده است.

از خصوصیات خوب ترجمه این کتاب این است که پس از برگردان هر متن و رساله در حاشیه کتاب بخوبی توضیحاتی برای درک بهتر نوشته شده است.که هدف از این کار هر زمان نکته یا موضوعی یا کلمه ویژه در جریان کتاب یا رسائل افلاطون دیده شد به شرح و تفسیر و توضیح آن نکته برای فهم ساده آن می پردازد.

جلد یکم تا اوایل جلد سوم مربوط به ترجمه رسائل افلاطون است و در مابقی جلد سوم به نامه های افلاطون و دیگر کتبش پرداخته شده است.در جلد اخر یادداشت مناسب به درک مفاهیم توسط مترجم امده و به قطعات و اشعار و نوشته های پراکنده افلاطون اعم از تعاریف و قوانین می پردازد.