نمایش دادن همه 3 نتیجه

آیشمن در اورشلیم گزارشی در باب ابتذال شر

۱۸۳,۱۵۰ تومان

آیشمن در اورشلیم گزارشی از ابتذال شر کتابی است از هانا آرنت نظریه‌ پرداز سیاسی در سال ۱۹۶۳. در این کتاب آرنت، روایت یهودی‌ ای را بازگو می‌کند که در دوره به قدرت رسیدن آدولف هیتلر از آلمان گریخت،این کتاب گزارشی از محاکمه آدولف آیشمن است.

نظریه آرنت در کتاب آیشمن در اورشلیم این است که شرهای بزرگ در طول تاریخ بشر به‌طور عام، و به‌طور خاص جنایت عظیم هولوکاست، نه توسط متعصبان کور اتفاق افتاده است نه عامل آن بیماران با مشکلات روانی بوده‌اند بلکه به وسیله مردم عادی که استدلال‌های دولت‌مردان و حکومت‌هایشان را پذیرفته‌اند به اجرا درآورده‌اند رخ داده است و به همین دلیل، از نظر این مردم اعمالشان رفتاری طبیعی بوده‌ است. ازین رو این کتاب به بررسی کامل این موضوعات می‌پردازد.

دایره المعارف مصور مصر باستان

۷۴۱,۵۱۰ تومان

دایره المعارف مصور مصر باستان به عنوان دروازه ای به گذشته عمل می کند و به خوانندگان مروری جامع از تاریخ، فرهنگ و جامعه مصر باستان ارائه می دهد. از دوران ماقبل تاریخ تا دوره یونانی-رومی، هر فصل کاوش مفصلی از رویدادهای مهم، حاکمان و تحولات اجتماعی که این تمدن قابل توجه را شکل داده است، ارائه می دهد.

قرن هاست، تمدن مصر باستان تخیل مردم در سراسر جهان را مجذوب خود کرده است. این تمدن باستانی با اهرام نمادین، مقبره های استادانه و داستان های فرعون ها و خدایان، به جذابیت و الهام بخشیدن ادامه می دهد. در پی کشف رازهای مصر باستان، “دایره المعارف مصور مصر باستان” استیون اسنیپ به عنوان یک منبع جامع و از نظر بصری خیره کننده است.

صلحی كه همه‌‌ی صلح‌‌ ها را بر باد داد

۴۲۴,۷۱۰ تومان

صلحی كه همه‌‌ی صلح‌‌ ها را بر باد داد روایتی است از وقایعی که به فروپاشی امپراتوری عثمانی در طول جنگ جهانی اول انجامید و مایه‌ٔ تغییر اساسی در خاورمیانه شد و، بنا به عقیده‌ی نویسنده، به شروع جنگی دامن زد که همچنان ادامه دارد. این کتاب تنها به نقش اروپا در خاورمیانه نمی‌پردازد، بلکه تأثیر این دگرگونی در خود اروپا را نیز دربرمی‌گیرد.

دیوید فرامکین، پژوهشگر و تاریخ‌نگار امریکایی بود که سال‌ها در دانشگاه بوستون درس تاریخ می‌داد. دیوید فرامکین به ترکیب اتفاقات و حوادث تاریخی معروف است و این‌ که تاثیر جریانات مختلف از جاهای مختلف جهان را در بازه‌ های زمانی یکسان روی همدیگر بررسی و مطالعه کرده است. فرامکین هفت کتاب نوشته است که مشهورترینش همین کتاب بود که نامزد جایزه‌ ی پولیتزر و جایزه‌ ی ملی حلقه منتقدان هم شده است.