معرفی کتاب

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن چیست؟

پرایس اکشن چیست؟ یک روش معاملاتی است که امروزه رواج پیدا کرده است.  که در آن معامله گران تصمیم گیری های در مورد معاملات بر اساس حرکات قیمت انجام میدهند. پرایس اکشن یکی از اصولی ترین مفاهیم تریدری است .که فرد با آگاهی از این مفهوم قدرت اصلاح و بهبود عملکرد بازار را پیدا میکند.

استراتژی های مختلفی در دسترس معامله گران است. در اینجا به برسی اجمالی این استراتژی ها میپردازیم. پرایس اکشن با استفاده از الگو های قیمتی به معامله گران کمک میکند. در این فضای سرمایه ای که گاهی رفتار غیر قابل پیش بینی و تصادفی دارد کمک کند.

انواع الگو ها

  • قیمت باز: اولین قیمت
  • قیمت پایانی: آخرین قیمت
  • بالا: بالاترین قیمت
  • پایین: پایین ترین قیمت
  • بدنه: بخشی از شمع که بین قیمت باز و بسته قرار دارد.
  • دُم یا سایه (بالایی و پایینی): قسمتی از شمع که بین قیمت باز و پایانی قرار ندارد.
  • شمع اصلاحی: شمع اصلاحی بدنه ندارد یعنی قیمت باز شدن و پایانی هر دو یکی هستند، بنابراین هیچ تغییر در طی آن دوره زمانی رخ نداده است. به این شمع اصلاحی می­‌گویند چون بازار در آن شمع فقط بین یک سقف و کف در نوسان بوده، در چنین حالتی اگر تایم فریم پایین­تر را ببینیم ممکن است در آن شمع یک دامنه معاملاتی شکل گرفته باشد.
  • شمع روندی: شمع‌های روندی یا صعودی هستند یا نزولی که حتما باید بدنه داشته باشند. یعنی نقطه پایانی شمع از نقطه شروع شمع فاصله دارد.
  • شمع روند صعودی: در چنین شمعی، قیمت پایانی بالاتر از قیمت اولین معامله قرار می­‌گیرد. ممکن است که بازار در آن شمع چند مرتبه بین قیمت بالاو پایین نوسان کرده باشد ولی در آخر بالاتر از قیمت اولین معامله، بسته شده است.
  • شمع روند نزولی: در چنین شمعی، قیمت پایانی پایین­تر از قیمت اولین معامله قرار می‌­گیرد.
  • شمع‌های در جهت روند: اینگونه شمع‌­ها، شمع‌هایی هستند که در جهت روند بازار هستند. یعنی شمع روند صعودی در یک بازار صعودی، همان شمع در جهت روند است و در بازار نزولی، شمع روند نزولی همان شمع در جهت بازار است.
  • شمع‌های مخالف روند: شمع‌هایی هستند که در جهت مخالف روند شکل بگیرند.
  • شمع‌های فرار (BAB): اینگونه شمع‌­ها، شمع­‌هایی هستند که به اندازه دو انجراف معیار از اندازه متوسط بزرگتر هستند.
  • شمع‌های بدون سایه: شمع بدون سایه یعنی شمع روندی که تماما بدنه است و هیچ سایه ای در بالا و پایین آن وجود ندارد.

اوتسایدبار چیست؟

یگی از انواع الگو های کندلی است که شباهت زیادی با الگوی کندل پوششی یا اینگولفینگ (Engulfing) دارد. معمولا ورود به معامله بلافاصله بعد از ظهور الگوی کندل پرایس اکشن کار درستی نیست، اما اگر کندل های قیمتی در زمان و مکان مناسب نمودار تشکیل شوند، می توانند سیگنال های قوی برای معامله باشند. یک الگوی اوت سایدبار از دو کندل قیمتی شکل گرفته است.

 

پرایس اکشن چیست؟

روش پرایس اکشن بسیار دقیق است و در عین حال ساده و میتوان آن را ساده ترین روش نام برد. تریدرهای پرایس اکشن جزو کسانی نیستند که بخواهند یک شبه میلیونر شوند، اما هنگامی که از این روش به شکل درستی استفاده کنند، به انها کمک می‌کند تا تریدر بهتری شوند.

جمع بندی

پرایس اکشن به زبان ساده یعنی چگونگی تغییر قیمت‌هاست و روشی برای تحلیل تغییرات شکل گرفته در قیمت‌هاست که سیگنال خرید و فروش ارائه می­‌دهد. محبوبیت پرایس اکشن به علت اعتبار بالای آن و عدم استفاده از اندیکاتورها است.

این روش یکی از متدهای تحلیل تکنیکال است زیرا عوامل بنیادی را نادیده می‌گیرد و عموما بر تاریخچه قیمتی دارایی تمرکز می­‌کند. چیزی که پرایس اکشن را از سایر روش­‌های تحلیل تکنیکال مجزا می­‌کند این است که تمرکز اصلی این روش بر رابطه بین قیمت­‌های جاری و قیمت‌­های گذشته است. در صورتی که سایر روش­‌های تحلیل تکنیکال صرفا بر تاریخچه قیمت‌­ها تأکید می­‌کنند و حالت تاخیری دارند.

بهترین کتاب برای شروع یادگیری پرایس اکشن چیست؟

کتاب معامله گر پرایس اکشن

 

کتاب معامله گر پرایس اکشن

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *