معرفی کتاب

معرفی مجموعه ی کامل ماجراهای نارنیا

مجموعه ی کامل ماجراهای نارنیا

مجموعه ی کامل ماجراهای نارنیا “The Chronicles of Narnia” مجموعه ای متشکل از هفت رمان فانتزی است که توسط نویسنده بریتانیایی C.S. Lewis نوشته شده است. این مجموعه در دنیای تخیلی نارنیا، سرزمینی جادویی پر از حیوانات سخنگو، موجودات افسانه ای و ماجراهای مختلف است.

نویسنده ی ماجراهای نارنیا

سی.اس. لوئیس، با نام کامل کلایو استیپلز لوئیس، نویسنده و محقق بریتانیایی بود که به خاطر مشارکت های چشمگیرش در ادبیات شهرت داشت. او در 29 نوامبر 1898 در بلفاست ایرلند به دنیا آمد و در 22 نوامبر 1963 در آکسفورد انگلستان درگذشت.

سی.اس. لوئیس بیشتر به خاطر آثار داستانی و غیرداستانی خود شناخته شده است. از معروف ترین آثار تخیلی او می توان به مجموعه «سرگذشت نارنیا» و همچنین کتاب های علمی تخیلی مانند «خارج از سیاره خاموش»، «پرلاندرا» و «آن قدرت وحشتناک» اشاره کرد. نوشته‌های غیرداستانی او طیف گسترده‌ای از موضوعات، از جمله نقد ادبی، الهیات و اخلاق را پوشش می‌دهد.

لوئیس عضو یک گروه بحث ادبی به نام Inklings بود. این گروه شامل نویسندگان برجسته دیگری مانند J.R.R. تالکین، چارلز ویلیامز و اوون بارفیلد. آنها به طور منظم برای بحث در مورد آثار خود و به اشتراک گذاشتن ایده ها ملاقات می کردند.

نوشته‌های سی‌اس لوئیس همچنان به طور گسترده خوانده می‌شود و تأثیرگذار است. او یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم محسوب می‌شود و به دلیل توانایی‌اش در انتقال ایده‌های پیچیده الهیات به شیوه‌ای واضح و قابل دسترس تحسین می‌شود. داستان های او همچنان خوانندگان را در هر سنی مجذوب خود می کند.

سرگذشت نارنیا

«سرگذشت نارنیا» به دلیل داستان سرایی گیرا، شخصیت های به یاد ماندنی و مضامین تمثیلی مورد علاقه خوانندگان در هر سنی است. این در شکل های مختلف رسانه از جمله فیلم، سریال های تلویزیونی و تولیدات صحنه ای اقتباس شده است. این مجموعه همچنان یک کلاسیک در قلمرو ادبیات فانتزی است.

کتاب های این مجموعه به ترتیب چاپ به شرح زیر است:

شیر، جادوگر و کمد لباس (1950) :  این اولین کتاب از این مجموعه است و سرزمین جادویی نارنیا را معرفی می کند، جایی که چهار خواهر و برادر (پیتر، سوزان، ادموند و لوسی) کمد لباسی را کشف می کنند که به عنوان یک پورتالی به این دنیای مسحور کننده آنها درگیر مبارزه با جادوگر سفید می شوند و با شیر نجیب اصلان دوست می شوند.

شاهزاده کاسپین (1951) : در این کتاب، خواهر و برادر Pevensie به نارنیا بازمی‌گردند و متوجه می‌شوند که قرن‌ها از آخرین دیدار آنها گذشته است. آنها به شاهزاده کاسپین کمک می کنند تا تاج و تخت خود را پس بگیرد و نارنیا را به شکوه سابق خود بازگرداند.

اسب و پسرش (1954) : این کتاب در نارنیا و سرزمین های همسایه آن می گذرد و ماجراهای شستا، پسر جوانی را دنبال می کند که از خانه بدرفتار خود فرار می کند و با اسبی سخنگو به نام بری راهی سفر می شود. آنها با هم نقشه ای را برای فتح نارنیا کشف می کنند.

صندلی نقره ای (1953) : کتاب چهارم شامل یوستاس اسکراب (معرفی شده در “سفر سپیده دم”) و دوستش جیل پول است. آنها وظیفه دارند شاهزاده ریلیان، پسر مفقود شده پادشاه کاسپین را که توسط یک افسونگر شیطانی در زیر زمین اسیر شده است، نجات دهند.

سفر سپیده دم (1952) : در این قسمت، ادموند و لوسی، همراه با پسر عموی نفرت انگیزشان، یوستاس، برای یافتن هفت لرد گمشده نارنیا، سوار بر داون تریدر می روند. ماجراجویی های آنها آنها را به جزایر جادویی مختلف می برد.

برادر شعبده باز (1955) : این کتاب به عنوان پیش درآمد این مجموعه عمل می کند و به بررسی ایجاد نارنیا می پردازد. ماجراجویی های دیگوری کرک و پولی پلامر را دنبال می کند که به طور ناخواسته شر را در جهان آزاد می کنند و شاهد شکل گیری نارنیا هستند.

آخرین نبرد (1956) : کتاب پایانی این مجموعه پایان نارنیا را به عنوان یک شیطان بزرگ به تصویر می کشد که سرزمین را تهدید می کند. بسیاری از شخصیت های کتاب های قبلی برای نبردی اوج برمی گردند و سرنوشت نارنیا مشخص می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *