راهنمای همکاری در فروش

راهنمای همکاری در فروش / افیلییت مارکتینگ بوک یک (Affiliate Marketing)

  • تعریف افیلییت مارکتینگ (Affiliate Marketing):

افیلییت مارکتینگ (affiliate marketing)، یا بازاریابی وابسته، یا بازاریابی معرف، یا بازاریابی آشناسازی؛ به زبان ساده و خلاصه، همان بازاریابی و همکاری در فروش از راه معرفی یک محصول به مخاطب و خریدار نهایی است؛ یعنی به ازای هر محصولی که شما واسطه‌ی فروش آن می‌شوید، بدون اینکه قیمت نهایی محصول برای خریدار گران‌تر شود، درصدی از سود آن عاید شما هم می‌شود. حتی ممکن است این همکاری در فروش، درنهایت به نفع خریدار هم باشد، چرا که بعضاً با قیمت مناسب‌تر و اتلاف وقت کمتری به محصولی که شما معرفی کرده‌اید می‌رسند.

  • نحوه عضویت در سیستم همکاری در فروش بوک یک:
  1. کاربری هستم که تازه‌ وارد سایت شده‌ام و تاکنون هیچ ثبت‌نامی انجام نداده‌ام:

جهت عضویت در سایت بوک یک روی علامت کاربری گوشه بالا سمت چپ سایت «ورود – ثبت‌نام» کلیک کنید تا فرم مربوطه نمایش داده شود. شماره موبایل خود را وارد کرده و سپس رمز عبوری را وارد کنید. روی دکمه ورود کلیک کنید تا عضویت شما تکمیل شود. اکنون در بخش کاربری منوی «همکاری در فروش» را انتخاب کنید. فرم اطلاعات را تکمیل کنید. حساب همکاری در فروش شما پس از تائید به‌صورت خودکار فعال می‌شود.

  1. قبلاً در سایت بوک یک ثبت‌نام کرده‌ام:

روی علامت کاربری گوشه بالا سمت چپ سایت «ورود – ثبت‌نام» کلیک کنید و شماره همراه و رمز عبور خود را وارد نمایید تا وارد حساب کاربری خود شوید. اکنون در بخش کاربری منوی «همکاری در فروش» را انتخاب کنید. فرم اطلاعات را تکمیل کنید. حساب همکاری در فروش شما پس از تائید به‌صورت خودکار فعال می‌شود.

  • مدیریت لینک‌ها در سیستم همکاری در فروش بوک یک:

درصورتی‌که عضو سایت بوک یک باشید و وارد حساب کاربری خود شوید در بخش‌هایی از سایت علامت همکاری در فروش برای شما فعال بوده و نمایش داده می‌شود. این علامت در بخش‌های زیر فعال است:

  1. صفحه محصولات (حدود 200عنوان محصول فعال و موجود که روزانه به تعدادشان اضافه می‌شود.)
  2. صفحه جستجوی محصولات (بر اساس قیمت، نویسنده، مترجم، ناشر، قطع و سال انتشار)
  3. صفحه گروه‌ها و دسته‌بندی‌های محصولات (بیش از 8 دسته اصلی و بیش از 70 موضوع فرعی)
  4. صفحه هوم سایت

درصورتی‌که روی آن کلیک کنید، لینک همان صفحه کپی می‌شود.

 شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن این لینک در وب‌سایت، شبکه‌های اجتماعی ازجمله اینستاگرام، فیس‌بوک، توییتر، تلگرام، واتساپ و ... کاربران (کاربران، دوستان، آشنایان و ...) خود را به خرید دعوت کنید. درصورتی‌که کاربری با لینک شما از سایت بوک یک خرید کند مبلغی از پشت جلد کتاب پس از کسر تخفیف به عنوان سهم فروش شما در بخش درآمد برای شما منظور می‌شود.

در منوی «همکاری در فروش» در بخش «مدیریت لینک‌ها» تعداد لینک‌های ساخته‌شده؛ همچنین تعداد بازدید هر لینک و میزان درآمدی که از هر لینک کسب کرده‌اید قابل‌مشاهده است. درصورتی‌که می‌خواهید از لینک‌هایی که ساخته‌اید کپی کنید می‌توانید در ستون اقدام روی دکمه «کپی» کلیک کنید تا لینک مربوطه کپی شود.

توجه:

  1. دقت داشته باشید لینک‌های تولیدشده برای مدت شش ماه فعال می‌باشند. یعنی اگر لینک همکاری در فروشی را در تاریخ 01/01/1401 تولید کرده‌اید؛ این لینک تا تاریخ 31/06/1401 فعال است و کاربرانتان می‌توانند از طریق آن خرید کنند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن خرید، شما پورسانت همکاری در فروش دریافت می‌کنید. پس از اتمام این تاریخ، لینک شما غیرفعال می‌شود و درصورتی‌که کاربری از طریق آن بعد از مدت شش ماه خریدی انجام دهد شما پورسانتی دریافت نمی‌کنید. شما می‌توانید بعد از غیرفعال شدن لینک‌های تولیدشده مجدد به تولید لینک جدید اقدام کنید.
  2. کاربری که از طریق لینک شما وارد سایت شده است حداکثر یک ماه فرصت دارد تا از سایت خریدی انجام دهد. در این صورت است که پورسانت همکاری در فروش برای شما لحاظ می‌شود.
  3. از هر لینک تولیدشده بی‌نهایت کاربر می‌تواند استفاده کند و خرید انجام دهد.
  4. هر تعداد خریدی که یکی از کاربرانتان صرفاً از طریق لینک همکاری در فروش از سایت بوک یک در بازه زمانی یک‌ماهه انجام داده باشد تمامی خریدهایش شامل پورسانت همکاری در فروش بوده و پورسانت‌هایتان در بخش مدیریت لینک‌ها ستون «درآمد» قابل‌مشاهده است.

 

  • پورسانت همکاری در فروش:

در حال حاضر در سال 1401 میزان پورسانت پرداختی به ازای قیمت پشت جلد کتاب پس از کسر تخفیف n% می‌باشد.

 

  • مدت‌زمان تسویه درآمد حاصل‌شده از طریق سیستم همکاری در فروش بوک یک:

در وهله‌ی اول، نیازی به درخواست تسویه از سوی همکاران فروشنده، وجود ندارد. وقتی یک کتاب در مراحل اتوماتیک خرید، به مرحله‌ی تائید دریافت خریدار برسد، یعنی دیگر ریسک لغو این سفارش، از بین رفته و فاکتور خرید این خرید نهایی شده است. ما این تأییدیه را در روند خرید و به‌صورت اتوماتیک یا تلفنی، از خریداران دریافت می‌کنیم. لذا بلافاصله در این مرحله، به‌صورت اتوماتیک، پورسانت همکار فروشنده، در منو و کارتابل وی اعمال‌شده و قابل‌مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است که با اعمال هر پورسانتی، گزارش آن به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای در قالب یک اعلان و پیام نرم‌افزاری (ناتیفیکیشن) به پنل کاربری و همچنین تلفن همراه هوشمند وی ارسال خواهد شد.

تمام پورسانت‌هایی که تائید نهایی شده و در کارتابل کارکرد همکاران فروش، اعمال‌شده است؛ مشروط بر اینکه مجموع آن، به عدد 100 هزار تومان رسیده باشد، به‌صورت اتوماتیک، هر 15 روز یک‌بار، به‌حساب همکاران واریز می‌شود و امکان مشاهده‌ی مشروح آن در پنل همکاری در فروش وجود دارد. ضمن اینکه پیام اطلاع‌رسانی هر واریز برای شما ارسال می‌شود.

حتی اگر مجموع پورسانت شما، به حداقل 100 هزار تومان نرسیده باشد، هر سه دوره یک‌بار (هر دوره‌ی تسویه 15 روز است) کل مبلغ موجود در کارتابل کارکرد شما، به‌صورت اتوماتیک، به حسابتان واریز می‌گردد.

حالا ممکن است این سؤال مطرح شود که چند روز طول می‌کشد که یک سفارش به مرحله‌ی تائید دریافت برسد؟ و اصولاً چرا مثلاً در همان مرحله‌ی بسته‌بندی که دیگر سفارش آماده‌سازی شده است، پورسانت اعمال نمی‌شود؟

متناسب با نوع پستی که خریدار انتخاب می‌کند (پیک تهران، پست سفارشی یا پیشتاز)، در روزهای کاری و غیر تعطیل معمولاً یک خرید، دو تا هفت‌روزه (به‌جز روزهای جمعه و سایر تعطیلات) به این مرحله می‌رسد.

با توجه به اینکه امکان دارد برخی از خریدهای موفق (حدوداً به میزان پنج درصد از کل خریدهای سایت بوک یک) با انصراف خریدار یا به علت اتمام موجودی، لغو شود، لذا ناچاریم این مدت را صبر کنیم. پس‌ازاین مدت دیگر مطمئن می‌شویم که احتمال لغو سفارش وجود ندارد.

در برخی مواقع به دلیل مفقود شدن بسته یا اشتباه آدرس یا سایر دلایل، ما مجبور می‌شویم، یک سفارش تکراری را دو و حتی چند بار به آدرس یک خریدار ارسال کنیم. پس ناچاریم صبر کنیم تا مطمئن شویم این بسته به دست خریدار رسیده است. درمجموع و در بدبینانه‌ترین حالت تکلیف یک مرسوله و سفارش خرید، ظرف مدت دو هفته مشخص می‌شود.

 

منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات تم -> سربرگ -> منو -> منو موبایل (دسته ها)
سبد خرید